menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Delphinium en hemelroosje

Ga naar meest recente reactie

gerda75

Gerda75

Ik heb zaad geoogst van
- delphinium, lichtblauw en 30 cm. hoog
- delphinium, helderblauw en 70 cm hoog
- hemelroosje, helderblauw en 30 cm hoog

Als je er belangstelling voor hebt, laat me dat dan weten. Ik wil ook wel graag ruilen, ik hou van blauw en wit.

Groetjes, Gerda
zondag 26 juli 2009 - 22:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Gerda, ik heb je een p.b.tje gestuurd.

Groetjes, Jeannette
zondag 26 juli 2009 - 22:24
kareltje

Kareltje

Dag Gerda, Ik zou het erg op prijs stellen zaden te ontvangen van de delphinium, alle kleuren.
Ik heb nog niet zo veel te bieden, aangezien ik niet zo'n grote tuin heb. Momenteel verzamel ik zaad van de gele papaver, erg mooi van kleur. Dus als iemand belangstelling heeft, roept u maar.
maandag 27 juli 2009 - 08:29
gerda75

Gerda75

Oeps,

Even en vergissing gemaakt. Het zaad van het hemelroosje heb ik nog niet, daar knip ik nog steeds de uitgebloeide bloemen vanaf. Komt nog. Het is de witte onschuld (hier op het forum een foto van geplaatst), die ik al heb geoogst.
Ik heb in een rekje verschillende koffiefilterzakjes staan met de namen van de planten, die ik dit jaar verzamel. Verkeerd gekeken dus. Er komt nog meer:
- Gillia, 40 cm blauw
- Nemesia, 10 cm blauw/wit
- Straalscherm (Orlaya), 70 cm wit
- Cosmea, 50 cm wit
- Nigella, 50 cm blauw
- Hondstong (Cynoglossum Amabile), 50 cm blauw
- Blauwe winde (klimmer)
- Bekermalva. 60 cm wit
- Eschscholzia, 30 cm roomwit.

Nu dus de beide soorten delphinium en de witte onschuld beschikbaar. Als je wil wachten tot eind september heb ik dus meer soorten voor de blauw/witte tuinliefhebber.

Ik zoek zelf naar cerinthe major. Kan waarschijnlijk maar een paar zaadjes ervan zelf oogsten.

Groetjes, Gerda
maandag 27 juli 2009 - 08:53
gerda75

Gerda75

Kareltje.

Ik stuur je de delphinium.
Geef me via een pb even je adres.

Gr, Gerda
maandag 27 juli 2009 - 19:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon