menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peperzaden beschikbaar en kunnen op de post.

Ga naar meest recente reactie

Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Hallo allemaal,

Ik wou gewoon laten weten dat voor wie intresse heeft, er zaden beschikbaar zijn van de volgende pepersoorten:

Bolivian Rainbow (C. Annuum) - Medium heet, de ornamentale waar redelijk wat mensen wel zaad van wilden hebben
[afbeelding verwijderd niet-https]

Fiësta (C. Annuum) - Medium heet, nog een ornamentale, rechtopstaande pepertjes, rijpen van geel naar paars naar rood
Nog niet rijpe peper:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Fish peper (C. Annuum) - Medium heet, Mooie peper met wit gevlekte bladeren en pepers, de pepers rijpen af naar rood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Chocolate Habanero (C. Chinense) - Extreem heet, Chocoladebruine pepers, indien vroeg genoeg gezaaid geeft deze een goede opbrengst uiterst hete pepers. Rijpt naar chocolade bruin.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Habanero Caribbean Red (C. Chinense) - Extreem heet, nog een habanero, lekker aroma, zeer pikant en goede opbrengst per plant (hier +/-25 pepers van een plant in 23cm pot), rijpt naar vurig rood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Scarlet Lantern (C. Chinense) - Heet tot Zeer heet, Lantaren-vormige pepertjes, mooie plant met goede opbrengst, rijpt naar donkerrood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Lemon Drop (C. Baccatum) - Heet, Langwerpige fel-gele pepertjes met een uitgesproken aroma dat naar citrusvruchten neigt. Pepertjes groeien eerst omhoog en zakken naar beneden zodra ze te zwaar zijn. Rijpt van groen naar felgeel.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Wie intresse heeft, kan zijn adres doorsturen door op de mailtoets te drukken.

Ik zou graag ruilen met: pepers, tomaten die goed in pot te kweken zijn, allerlei tomatillos, zoete mais of speciale mais (eg blauwe, witte, japanse popcornmais zonder vlies, enz...), baby paprika en puntpaprika, speciale groenten, exotische eetbare planten (pawpaw, lichie, kiwi, koffie, thee, enz... doe een voorstel).

Maar het moet niet, als je echt niks hebt om te ruilen en toch graag zaadjes wil, dan zal ik ze je zo opsturen, als je dan in de toekomst iets hebt wat me kan intresseren, dan kun je dat mischien terug doen.
Tenzij je me zelf ooit zaden verkocht hebt, dan: what comes around, goes around, comprende?

Vriendelijke groeten,
Steven
maandag 11 september 2006 - 13:41
Adrienne

Adrienne

Steven, mailtje verstuurd
maandag 11 september 2006 - 14:20
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Hoi Steven, heb jou 2 mailtjes gestuurd.
maandag 11 september 2006 - 14:23
Tine

Tine

Steven, mailtje is verstuurd.

Tine.
maandag 11 september 2006 - 14:42
Walter24

Walter24

Beste,
Van Rita, die soms op het forum te vinden is onder de naam Lacegarden, kreeg ik in het voorjaar zaden van tomaten en pepers. Ik heb nog wat zaden over, dus van vorig jaar maar ik denk dat dit niet erg is.
Ik kreeg twee soorten paprika's uit RoemeniëBij de eerste soort staat alleen nog : klein, bij de andere zoet.
Verder kreeg ik van haar groene pepers , zeer heet.; en piment iseau rouge.
Zelf verzamelde ik zaden uit pepers de ik kon kopen in Delhaize, ik zag een dergelijke verameling maar 1 maal in de rekken liggen. Ik geef mijn eigen omschrijving met daarnaast de vermoedelijke commerciele naam die ik vond bij de site van de leverancier: http://www.eminentfood.nl/
1. fijne groene pepers: vermoedelijk dutch Chili
2. oranje geel, tamelijk lang en dik, vermoedelijk santa fé
3. Dik groen vermoedelijk jalapeno.
Zin om te ruilen? zend dan aub. een mailtje met je adres

Met dank
Walter
dinsdag 12 september 2006 - 21:15
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Ik heb alle mailtjes ontvangen,

Bowie en Adrienne zijn verzonden. Bijgevoegde tekst is wel in het Engels, ik zal Nederlandstalige uitleg online zetten in de komende dagen. De bijgevoegde tekst is niet proper geprint, waarvoor mijn excuses, de drum van m'n laserprinter is aan vervanging toe.

Tinne, jouw zaadjes stuur ik eind deze week op.

Walter, ik heb u gemaild.

Groeten,
Steven
woensdag 13 september 2006 - 12:14
lacegarden

Lacegarden

ik doe ook mee, alles wat je hebt wil il ruilen voor heeeeeeeeeeeeeeeeel veel tomatenzaden, maar ik heb cht geen tijd nu

jij doet het toch zo: de zaden in een glaswater(van de pepers) wat op de bodem ligt is goed, wat omhoog drijft is looszaad, dus niet goed voor het kiemen.
ik stuur u zekers op zijn minstens 25 soorten tomaten voor in potten, verzorg mijn pepertjes zending ook goed hé.

grts rita

woon je in mijn buurt komt er dan gerust zelf om
woensdag 13 september 2006 - 15:17
Maxpowa

Maxpowa

Hey Rita,

Kan je mij uw adres doorsturen A.U.B., dan stuur ik er ook naar u op.

Over dat drijven/niet drijven in water, ik heb het gedaan en ben er op terug gekomen. Ik heb begin dit jaar de proef op de som genomen en heb bij de dutch red de drijvers van de niet drijvers afgezonderd, van elk heb ik er 6 gezaaid, met 12 gezonde plantjes als gevolg. Nu sla ik de drijftest gewoon over, gewoon allen in de aarde en dan zien welke kiemen en welke niet (meeste kiemen zowiezo). Ik blijf wel ver weg van zaad uit groene pepers, die zijn niet rijp en de zaden meestal ook niet, die matureren maar naar het einde van het rijpproces. Als je zaden neemt van volrijpe pepers en op het oog de slecht uitvist (met een donkere vlek in het midden, te klein of raar van vorm) dan zullen naar mijn ervaring 80-90% kiemen, afhankelijk van de soort. Feit is gewoon dat als je lang genoeg wacht, de meeste alnog zinken, capsaicine is een hydrofobe substantie, die water dus weert en op die manier de zaden drijvende houdt. Als mensen zaad hebben dat heel slecht kiemt zijn er meestal andere oorzaken.

Ik verzorg trouwens al mijn zendingen goed hoor

Groeten,
Steven
woensdag 13 september 2006 - 18:46
Bowie

Bowie

Steven hartelijk dank voor de zaadjes, ze zijn net toegekomen.

Van waar haal jij die kleine zakjes - ik dacht dat ik kleintjes had maar blijkbaar niet (2zakjes van jou passen in eentje van mij) - de mijne komen van AVA.

Ik zal jou dus de antroewa toesturen - wil je dan evt ook van de mustard habanero?

Ik ga proberen om stekken te nemen van meloenpeer=pepino - wil je daarvan ook stekjes (als het lukt natuurlijk)?
donderdag 14 september 2006 - 09:37
lacegarden

Lacegarden

Tania, die zakjes zijn heel goedkoop te koop hier bij ons in de Zoggestraat bij Van der Stockt.

Steven: ik heb je mijn adres opgestuurd, is het niet toegekomen?
rita

ik zou liever hebben dat je eens naar hier bij mij thuis komt dan kan je toch veel meer kiezen, en dan kennen we mekaar. Deze morgen is er nog iemand van dit forum bij mij geweest, dat is ruilen en ruilen met potjes conftiure, met tomaten, met zaden en nog eens de serres bezoeken.
rita
donderdag 14 september 2006 - 10:46
Maxpowa

Maxpowa

Tania,

Graag gedaan hoor.

Die zakjes komen nochtans ook van bij de Ava hier in Gent. Hier liggen ze helemaal links in het rek, het is de kleinste maat die ze hier hebben.

Oh ja, als je kan, dan ook graag die mustard habanero, habaneros zijn hier favoriet, ik mag er niet aan denken dat ik een soort niet zou geprobeerd hebben

Heeft die meloenpeer een zachte of een houterige stengel?

Rita,

Het adres is wel toegekomen hoor, ik was weer eens te snel.
Zoekt ne mens de route, stellen ze hem restaurant 't hofstedeke voor, is het goed eten daar?

De afstand valt precies nog wel mee, ik zal anders eens zien wanneer het mij past om te passeren.

Groeten,
Steven
donderdag 14 september 2006 - 13:51
lacegarden

Lacegarden

dat zijn hele goede buren van ons. Die kinderen zitten hier ltijd, tot zelfs in hun pyjama. Die komen met ons Pistache spelen en tomaten helpen plukken. Een paar keer mogen ze dan met een kruiwagen vol met allerhande groenten naar huis. Zo fier als een gieter.
Die kok (dat is de papa van die kindjes) heeft special voor het tomatenblad een recept van paling met tomaten opgeschreven. met een zeer lekkere saus van verschillende tomaten soorten.
Dat is voor de volgende uitgave.
Ik ga zien wat er zondag in Frankrijk aangeboden wordt van pepertjes, en ze dan zeker meebrengen.
donderdag 14 september 2006 - 23:29
Leentje

Leentje

Steven,

Ik ben ook wel geïnteresseerd, maar ik vrees dat ik echt een oen ben wat betreft opkweken uit zaden.

Verder heb ik ook niets om te ruilen, buiten zaadjes van de bruine venkel. Hoop ik.

Wat ik wel zou kunnen doen is, wanneer er op het werk toch nog eens iemand tomatenzaden of paprika-peperzaden meebrengt voor Rita (Lacegarden) er een deel uitnemen voor jou.

Ik heb met Rita afgesproken dat de mensen van het werk, (die werkelijk van alle mogelijke nationaliteiten zijn en verder naar alle mogelijke landen in de wereld soms reizen, hetzij privé, hetzij voor het werk), indien ze zaden meebrengen voor haar, vergoed worden, voor de door hun eventuele aankoop.

Vanaf toen vraag ik heel regelmatig aan ons mensen, "Hey vergeet geen zaadjes mee te brengen hè, je krijgt de kosten terugbetaald!"
Maar ja, ze zullen vele andere dingen aan hun hoofd hebben, dan het meebrengen van die zaadjes!

Want tot hiertoe is er nog maar één persoon die pakjes meegebracht heeft, uit Hongarije.

Nu, de aanhouder wint en als ik het maar blijf herhalen, zal het in de toekomst wel meer loslopen.

Indien de bedragen zo belachelijk laag blijven en het geen toeloop van jewelste wordt, had ik sowieso al gedacht, het geld dat ik dan aan ons mensen voorschiet, niet meer verder door te rekenen aan Rita.

Ik weet niet of dit een goed voorstel is?

Nu dus, indien je vind van wel en je denkt dat ik met mijn povere ervaring en weinig geluk en tot hiertoe nog geen echte serre, toch wat pepertjes zou kunnen kweken, zou ik ook heel graag zaadjes hebben

Je weet die eeerste bijvoorbeeld , vind ik prachtig. Ik zou die gewoon al in de tuin willen zetten voor het oog!

Groetjes,
Leen
zondag 17 september 2006 - 14:03
lisa

Lisa

oh steven toch wat voor mooie pepers heb je ,ik zal jou wel een mailtje sturen
groetjes lisa
zondag 17 september 2006 - 15:26
Hillian

Hillian

Hoi Steven,

ik ben erg geïnteresseerd in je gele pepertjes-zaad. Heb je daar toevallig nog wat van? Zelf heb ik cherry-tomaatjes-zaad in de aanbieding, kan goed in potten, maar is wel beter om na het kiemen naar buiten te verhuizen. Het lijkt alsof ze toch wat wind nodig hebben om een sterke plant te vormen.
Interesse?

Groetjes,
Hillian
woensdag 20 september 2006 - 11:13
Maxpowa

Maxpowa

Hillian,

Stuur mij uw adres door en ik stuur u een envelope met zaadjes op.

Alle planten mogen hier naar buiten hoor, we hebben alleen meer terras dan beplantbare grond, daarom dat zoveel mogelijk in potten gaat. Het is trouwens een goed idee om plantjes binnen voor een ventilator te zetten een paar weken voor ze naar buiten gaan, zodat ze al wat steviger zijn voor ze de buitenlucht moeten trotseren.

Groeten,
Steven
woensdag 20 september 2006 - 14:54
Manuela

Manuela

Hallo steven,


Heel erg bedankt voor de zaden die ik deze week heb gekregen. Ik zit al in volle spanning voor volgend jaar om te kijken wat ik er terecht van zal brengen. Ik hoop dat ik dan toch nog eens de nederlandse werkwijze zal krijgen.
Ik ben echt supper blij.


Manuela
donderdag 21 september 2006 - 23:59
Maxpowa

Maxpowa

Beste Manuela,

Het zal wel lukken, het is nu niet bepaald supermoeilijk ofzo, al sje een paar punten in acht neemt.

Die kweekbeschrijving komt er zeker aan binnenkort.

Groeten,
Steven
vrijdag 22 september 2006 - 12:02
Tine

Tine

Steven ik heb de zaden ontvangen en jou een mailtje gestuurd. Nog bedankt.

Tine.
vrijdag 22 september 2006 - 15:00
Walter24

Walter24

Gewoon om te laten weten dat ik ook zeeeer tevreden ben met de zaadjes die ik mocht ontvangen van Steven, een man naar mijn hart!
Walter
vrijdag 22 september 2006 - 21:47
lisa

Lisa

steven, ik wil ook laten weten dat de zaden van de mooie pepers vandag aan gekomen zijn
ik ben er heel blij me ,dit zal volgend jaar wel een feest worden met zo mooie pepers
heel veel dank

lisa
vrijdag 22 september 2006 - 22:19
Maxpowa

Maxpowa

Beste mensen,

Het doet mij plezier te zien dat alles goed aangekomen is en naar wens is.

In elk geval allemaal bedankt voor de leuke reacties, ik stel dat zeer op prijs.

Ik heb van een aantal mensen zaadjes terug gekregen, daar is geen afzonderlijke forum-thread voor. Ik wil bij deze die mensen ook nog eens extra bedanken voor de moeite, ik ben er zeer tevreden mee. Ik wil liever niemand expliciet vernoemen, maar ze weten wel wie ze zijn. ALLEN BEDANKT!

Groeten,
Steven
zaterdag 23 september 2006 - 13:25
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Steven,
de meloenpeer heeft een stevige stengel, groen van kleur.

Mijn cayennes zijn eindelijk ook aan 't kleuren:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Viavia ben ik aan Habanero gold bullet geraakt, het zouden geleoranje vruchten moeten zijn. Ken jij deze?
maandag 25 september 2006 - 10:27
Adrienne

Adrienne

Wow Tania, die zien er wel lekker uit.
Ik had kunnen denken dat gij al pepertjes hebt hé.
SUPER
Zijn t' hete of heb je ze nog niet gebruikt ?

maandag 25 september 2006 - 15:21
Bowie

Bowie

Heb er nog niet van gegeten, dat zal voor van 't weekend zijn.
maandag 25 september 2006 - 16:07
Adrienne

Adrienne

Laat het eens weten hé.
En ..... voorzichtig want als ze heet uitvallen
Dan hebben we straks ne punker op het forum
maandag 25 september 2006 - 17:47
Leentje

Leentje

Steven,

Heb jouw zaadjes ook ontvangen. Wat was dat een ongelooflijke prettige verrassing de manier waarop je dat klaargespeeld hebt.
Die prachtige kleine zakjes en dan zo verzorgd de namen in kleurtjes opgetypt. Amaai.
Zo georganiseerd en geduld gelijk als jij heb ik niet!!
Amaai!!!

Ik zal van die bronskleurige venkelzaadjes dus opsturen en aan jouw ook denken als mensen van bij mij op het werk pepers meebrengen.

Groetjes en nogmaals bedankt!

Leen
zondag 1 oktober 2006 - 23:08
Maxpowa

Maxpowa

Tania,

Uw Cayennes zien er plukrijp uit, zeker als ze barstjes beginnen vertonen, ik denk wel dat ze een beetje zullen terugbijten als je proeft

Leentje,

Ben blij dat je het leuk vondt, 'k moet wel zeggen, ik ben gestopt met de uitgeprinte labels, ik ben eens gaan zien hoeveel een inktcassette kost voor m'n nieuwe printer en viel bijna achterover. Bijvullen gaat ook niet, want het is een fotoprinter en gebruikt speciale kleuren inkt.

Mijn geduld was trouwens ok op

Ik had het een beetje onderschat, er zijn hier veel meer envelopes de deur uit gegaan dan ik eerst verwacht had.

Bij deze zijn de ontvangers van later zendingen gewaarschuwd, Leentje werd niet lirisch van de gewone witte envelopjes, sorry daarvoor

Als er nog mensen intresse moesten hebben, ik kan nu niet meer garanderen dat je alle soorten zal ontvangen, eventueel kan ik er een andere soort bijvoegen, dat zal ik moeten bekijken naarmate de tijd verstrijkt.

Groeten,
Steven
dinsdag 3 oktober 2006 - 16:59
annd6

Annd6

Oei Steven,
dat zal niet leuk geweest zijn om te ontdekken hoe duur inktpatronen zijn.
Als je wil stuur ik je de kaartjes terug hoor en vervang ik ze door een stickertje en dan kan jij die kaartjes voor jezelf nog gebruiken.
Ik denk dat iedereen blij gaat zijn met je zaadjes, ook al is het wat simpeler.
Ik was inieder geval in de wolken!!

Ann
dinsdag 3 oktober 2006 - 18:13
rialle

Rialle

hallo steven,
heb je een mail gestuurd.
ik vind dit forum geweldig en leer er veel door want ik ben een beginneling in de tuin!

met vriendelijke groet
rialle
maandag 21 mei 2007 - 20:54
loslobos

Loslobos

hallo Steven
die chocolat Habanero's die zou ik wel willen
in ruil daarvoor kan ik je zaden van pili pili , enkele paw paw pitten
en Goji bessen (gedroogd en de zaden erin ) bezorgen laat je adres maar weten
groeten Loslobos
vrijdag 5 oktober 2007 - 08:13
soren

Soren

heb jouw ook een mailtje gestuurd


Sören
zondag 7 oktober 2007 - 15:37
vanassche

Vanassche

hallo zou ik van alles wat je hebt een beetje moogen hebben ik heb een mailtje verstuurt


grtjs henri
dinsdag 6 november 2007 - 08:09
soren

Soren

ik zou vooral die peper in de verschillende kleuren willen , ik verwacht een antwoord van je , heb verschillende soorten tomaten


Sören
dinsdag 6 november 2007 - 20:54
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Hallo Maxpowa,
Heb je nog wat zaadjes over. Ben ik te laat?
Ik heb sinds deze zomer een serreke en zou graag volgend seizoen ook wat speciale pepertjes willen proberen.
Kan je eventueel wat zaden terugsturen.
Groeten
De lange van Bilze
vrijdag 9 november 2007 - 20:48
corneel

Corneel

Hallo,
heb je ook nog zaden over voor mij?
ik ben erg gePintresseerd ik kweek ook tomaten enz.
groeten Corneel
vrijdag 9 november 2007 - 22:57
cetinel

Cetinel

hallo,hebt u nog wat zaad over van pepertjes(verschillende als het kan)ik heb wel een paar dingen waar ik eventueel mee kan ruilen....
maandag 14 januari 2008 - 11:46
jumperke

Jumperke

Heb je een berichtje verstuurd.

groetjes jerko
maandag 14 januari 2008 - 12:32
soren

Soren

steven,

heb je een mailtje gestuurd

groetjes

Sören
maandag 14 januari 2008 - 21:14
nollie

Nollie

hoi,
ik zou graag van alle soorten pepers een paar zaden hebben.
ik kan ruilen.
zie hieronder wat ik aan zaden heb:

Aruncus dioicus
Aubrieta canescens anchusa
Bieslook
Butia capitata Vast hardy
Caenothus americanus
Calendula pacific beauty
Coreopsis
Cynoglossum (hondstong)
Dianthus deltoids rose
Dianthus superbus alba
Eccremocarpus scaber
Echinacea purpurea
Echinops
Eriogonum allenii geel
Eucomis
eupatorium
Ficus ?
hibiscus red rubin
Hibiscus syriacus
Juncus regidus
lilium regala
linaria purpurea Pink and purple
Oenothera geel
orange lelie
passiebloem
pennisetum glaucum
Penstemon barbatus
polygonum orientale
protea latifolia
protea banksias
protea tottum
protea pincushron
protea duchess
protea cynaroides king
protea ruflexum
protea silver mink
rudbeckia oranje/bruin
Salvia nemorosa
Scabiosa atropurpurea
sidalcea malvaeflora
spilanthes
stokroos Alcea rosea zacht geel light yellow
stokroos alcea roze/pink
stokroos alcea white/wit
Thalictrum rochebrunianum
Talinum calycinum rose
Talinum okanoganense white
Tellima grandiflora geel/groen
Tradescantia Leonora
Tragopogon porrifolius
verbena bonariensis
witte zonnehoed

1-JARIG ANNUALS HALF HARDY

acorn squash
ageratum blue mink

amaranthus Cruentas Velvet
anagallis monellii
Aristolochia elegans
asarina scandens joan Lorraine
Asclepias curassavica
Asclepias incarnate ice ballet
Bieslook (Allium schoenoprasum)
buddleia davidii
centaurea cyanus
centaurea scabiosa
cerinthe major blue
Cestrum nocturnum
coreopsis
Cosmos orange/oranje
Cucumus dipsaceus
Cuphea lanceolate
Gerber daisy
ipomoea imperialis
ipomoea sunrise serenade
kattesnor paars
lantana geel
lantane geel/rose
Lavatera
linum usitatissium blue
lopezia racemosa
Marigold/afrikaantje/tagetes geel/yellow
mimulus luteus
mirabilis jalapa red
mirabilis yellow
mirabilis yellow/pink
MIX VAN IPOMOEA (5 soorten) purpurea sunrise serenade candy pink,
Milky way, personality split
Nemesia mixed pink white
NEPENTHES
nicandra physaloides
Nicotiana white
Nigella damascene
papaver double pink
papaver double red
papaver mix
papaver yellow
pavonia tigridia rood
pepper (rood)
pepper (rood sier, rond)
puya berteroniana
radijs
rhodochiton
salvia coccinea coral nymph
sla (krulsla) lactuca sativa gentilina
solanum sisymbrifolium soft blue
Tagetes geel/yellow
Washingtonia filifera
Zinnia mix
Zinnia red

als je wat ziet om te ruilen laat het me weten.
gr. nollie uit nederland


Hallo allemaal,

Ik wou gewoon laten weten dat voor wie intresse heeft, er zaden beschikbaar zijn van de volgende pepersoorten:

Bolivian Rainbow (C. Annuum) - Medium heet, de ornamentale waar redelijk wat mensen wel zaad van wilden hebben
[afbeelding verwijderd niet-https]

Fiësta (C. Annuum) - Medium heet, nog een ornamentale, rechtopstaande pepertjes, rijpen van geel naar paars naar rood
Nog niet rijpe peper:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Fish peper (C. Annuum) - Medium heet, Mooie peper met wit gevlekte bladeren en pepers, de pepers rijpen af naar rood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Chocolate Habanero (C. Chinense) - Extreem heet, Chocoladebruine pepers, indien vroeg genoeg gezaaid geeft deze een goede opbrengst uiterst hete pepers. Rijpt naar chocolade bruin.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Habanero Caribbean Red (C. Chinense) - Extreem heet, nog een habanero, lekker aroma, zeer pikant en goede opbrengst per plant (hier +/-25 pepers van een plant in 23cm pot), rijpt naar vurig rood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Scarlet Lantern (C. Chinense) - Heet tot Zeer heet, Lantaren-vormige pepertjes, mooie plant met goede opbrengst, rijpt naar donkerrood.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Lemon Drop (C. Baccatum) - Heet, Langwerpige fel-gele pepertjes met een uitgesproken aroma dat naar citrusvruchten neigt. Pepertjes groeien eerst omhoog en zakken naar beneden zodra ze te zwaar zijn. Rijpt van groen naar felgeel.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Wie intresse heeft, kan zijn adres doorsturen door op de mailtoets te drukken.

Ik zou graag ruilen met: pepers, tomaten die goed in pot te kweken zijn, allerlei tomatillos, zoete mais of speciale mais (eg blauwe, witte, japanse popcornmais zonder vlies, enz...), baby paprika en puntpaprika, speciale groenten, exotische eetbare planten (pawpaw, lichie, kiwi, koffie, thee, enz... doe een voorstel).

Maar het moet niet, als je echt niks hebt om te ruilen en toch graag zaadjes wil, dan zal ik ze je zo opsturen, als je dan in de toekomst iets hebt wat me kan intresseren, dan kun je dat mischien terug doen.
Tenzij je me zelf ooit zaden verkocht hebt, dan: what comes around, goes around, comprende?

Vriendelijke groeten,
Steven
woensdag 16 januari 2008 - 09:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon