menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden Lantana

Ga naar meest recente reactie

swerts29

Swerts29

Hallo, ben nog opzoek naar lantanazaadjes zijn er mensen op het forum die
nog zaadjes over hebben?
Ook zoek ik nog zaden van schizanthus of boerenorchidee.
Ik kan ruilen met andere zaden.
groeten,
etienne
vrijdag 30 januari 2009 - 23:27
andreash

Andreash

Hey hey,

Boerenorchidee heb k nog wel wat van liggen geloof ik. Zijn wel van 3 jaar geleden. Ik heb ze toendertijd gekocht bij de Intratuin. Maar als je wil stuur ik het je wel op.
zaterdag 31 januari 2009 - 12:46
danny2

Danny2

Hallo Etienne,

zaaien van lantana heb ik nog nooit gedaan, ondanks dat we in de zomer bijna elke week een emmer zaden afplukken(onrijp), maar heb gisteren wel de eerste stekjes gemaakt. Denk toch dat stekken veel sneller gaat en je in juli al bloeiende plantjes hebt.

groetjes danny
zondag 1 februari 2009 - 08:32
schuurmans

Schuurmans

ben het roerend met Danny eens, Lantana's stekken bijna vanzelf, in water of stekgrond, het maakt ze niet uit. wel vroeg in het voorjaar stekken.

grt
henk
zondag 1 februari 2009 - 16:55
Jonna

Jonna

Hallo,

Ik heb verse zaden van de Lantana camara. Heb je iets te ruilen of wil je ze kopen?

Jonna
maandag 2 februari 2009 - 20:47
schuurmans

Schuurmans

Jonna,
dank voor het aanbod, ik blijf tocht maar stekken lijkt mij net zo gemakkelijk.

grt
henk
maandag 2 februari 2009 - 21:11
swerts29

Swerts29

Hallo,

Bij wie kan ik stekken (snoeihout) van de lantana komen
halen omgeving midden limburg.
Andreash je mag die 3jarige zaadjes van de boerenorchidee
versturen.....als ik niet probeer........ .
groetjes,
Etienne
zondag 8 februari 2009 - 18:55
schuurmans

Schuurmans

Etienne.
het zal een beetje moeilijk zijn om nu aan Lantana stekken te komen.
de meesten moeten weer opnieuw uitschieten, tenminste als ze in het najaar terug gesnoeid zijn zoals ik altijd doe.
nog even wachten tot begin juni en dan zijn ze er volop.

grt
henk
zondag 8 februari 2009 - 19:37
danny2

Danny2

Etienne,

kan je wel stekken bezorgen en woon niet te ver.

danny
zondag 8 februari 2009 - 20:50
Rita1960

Rita1960

@ Henk,
Lantana in het najaar terug snoeien? Dan zit ik dus mooi mis want ik heb hem vorige week teruggesnoeid

groetjes,

Rita
maandag 9 februari 2009 - 20:58
schuurmans

Schuurmans

Rita,
de Lantana's snoei ik altijd in het najaar terug. de meesten worden gewoon geknot.
voor ik ze snoei zet ik ze een tijdje op een plaats waar ze geen regen meer krijgen, omdat je kuipplanten niet nat moet overwinteren waar geen blad meer op zit. maar!! ook plaatsgebrek is een reden om flink terug te snoeien bij mij.

grt
henk
dinsdag 10 februari 2009 - 17:08
danny2

Danny2

Heb hetzelfde probleem, Henk. Staan nu in de kelder bij zo'n 13° en zijn al flink uitgelopen, heb er zelfs al een aantal getopt en dan maar gestekt.

groetjes danny
dinsdag 10 februari 2009 - 17:37
Rita1960

Rita1960

Ik ga er maar vanuit dat het goed komt
groetjes,

Rita
dinsdag 10 februari 2009 - 17:47
spinty

Spinty

Is er iemand die mij ter zijner tijd aan een stekje van volledig gele lantana
kan helpen?

Mat
dinsdag 10 februari 2009 - 18:18
swerts29

Swerts29

Danny,

Wanneer kan ik langs komen?

Etienne
donderdag 12 februari 2009 - 20:28
plantenzot

Plantenzot

Is het mogelijk om zaden te planten van een lantana, die met deze strenge winter buiten hebben gelegen?
Want vele zaden hebben wel iets van vorst nodig om goed te kiemen en sterke planten te vormen maar als de plant niet vorstbestendig is, geld dat dan ook voor het zaad?

Mvg
vrijdag 13 februari 2009 - 11:57
plantenzot

Plantenzot

Meneer schuurmans,
een specifieke vraag voor U, de plant die U op de foto aan het snoeien bent,
hoe noemt deze? Heb hem deze zomer in Frankrijk overal gezien maar het zaad was nog niet rijp
als ik de naam weet kan ik er misschien aangeraken, of als U mij eventueel kan helpen.

Mvg Kenny
vrijdag 13 februari 2009 - 12:00
schuurmans

Schuurmans

Kenny,
in het vervolg graag gewoon Henk ipv Meneer Schuurmans. met uiteraard respect voor uw beleefdheid.
de plant die ik op mijn avatar zgn. aan het snoeien ben is de Caesalpinia gilliessii. snoeien doe ik hem pas als die naar binnen gaat in de herfst.

grt
henk
vrijdag 13 februari 2009 - 13:30
danny2

Danny2

@ Etienne, mij past het zaterdag of zondag , je geeft maar een uur door, kan ook in de week na 16u.

@ Kenny, zaden die zulke winter hebben meegemaakt, ik vrees ervoor. Vorige jaren kwamen ze wel spontaan op in de tuin, maar dan was het nauwelijks winter.

groetjes danny
vrijdag 13 februari 2009 - 18:31
plantenzot

Plantenzot

Bedankt voor de informatie Henk.

Danny, bedankt voor het antwoord, toch eens proberen, weten we weeral eens iets meer in verband met strenge winters en planten die geen kou kunnen hebben.

mvg kenny
zondag 15 februari 2009 - 19:11
micra58

Micra58

Hallo allemaal,ik heb mij bij de lidl een lantana meegebracht,maar na eersteens opgezocht te hebben, wat ik precies heb gekocht en kan verwachten.
Heb ik eigenlijk niet veel positiefs gevonden, en een beetje teleurgesteld over mijn aankoop.
Maar jullie zijn hier precies wel heel positief over jullie lantana, en daarom wilde ik het eens van jullie horen.
Op internet staat namelijk dat de lantana vreselijk woekert en dan bijna niet meer uit te roeien is of te verwijderen, waar ik wel tegen opzie.
Zelfs wel een beetje schrik voor heb, want heb een paar dagen geleden iets op tv gezien over de japanse duizendknoop, dat is ook een mooie struik, maar een keer in de tuin, is het einde nog niet in zicht, en is in sommige landen zelfs verboden,vandaar.
En ten tweede is er het geval, dat de bladeren aanraken , in zonlicht, brandwonden zou veroorzaken, zoals de reuzenbereklauw, en daar ben ik ook niet happig op,dus is nu mijn vraag naar jullie ervaringen , met deze bloem.
De bijnaam weet ik nu niet, maar op de foto staat op een bloem veel kleurige bloemen.
Dankje
dinsdag 22 mei 2012 - 22:59
Linde33

Linde33

De Lantana woekert in ons klimaat zeker niet. Ze is niet winterhard en moet vorstvrij overwinteren. Het is een makkelijke plant die weinig eisen stelt met water en af en toe een beetje voeding zal de plant je veel plezier geven. Na de zomer een uitdaging om de plant de winter door te krijgen. Veel plezier met je aankoop.
Linde.
woensdag 23 mei 2012 - 16:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon