menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Glazen stolp

Agda

Agda

Ik heb hier nog een glazen stolp te koop (zou er graag 5 eurokes voor hebben), groot formaat (denk grootste diameter ongeveer 30 cm) voor in een staander. Je kan hem eventueel omgedraaid ook als mini-serre gebruiken voor 1 plant. Ik had alleen de staander nodig, dus die stolp mag weg.
dinsdag 22 april 2008 - 09:38
Lysianthus

Lysianthus

Dag Agda,

Ik kan je helaas niet helpen maar je hebt me een goede tip gegeven want om bloemen in te zetten zijn die stolpen niet geschikt, ik heb het verleden jaar geprobeerd en wanneer je regenval hebt, blijft al het water er in staan omdat er geen afloop voorzien is in zo"n glazen stolpen.
Misschien komen er nog tips
dinsdag 22 april 2008 - 09:59
Agda

Agda

Nee, voor buiten planten in te zetten zijn ze idd niet geschikt, vandaar dat ik hem niet moet hebben, maar 'k moest hem erbij kopen. Maar eventueel binnen kan er wel een plant in die graag wat met z'n wortels in 't na staat. Maar bij mij dienen die staanders vooral om planten tegen loslopend konijn te beschermen
dinsdag 22 april 2008 - 12:24
LauraK

LauraK

Hallo Agda,

De stolp heb ik niet nodig helaas, maar je kan er vast wel iemand anders blij mee maken.
Om het door Lysianthus geschetste probleem op te lossen: ik heb ook twee van die stolpen op staanders
in de tuin 's zomers, en ik zorg ervoor dat de planten daarin in een binnenpot staan. Als er teveel water
in komt te staan, haal ik de plant er met pot en al even uit, leeg de stolp en zet de plant er weer in.
Voilà een simpele oplossing, waardoor je toch plezier kan hebben van stolpen in je tuin, en daarmee
plantjes op de eerste etage!

Groeten van Laura.
dinsdag 22 april 2008 - 12:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon