menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanted

Ga naar meest recente reactie

Stiko

Stiko

beste mensen,

ik zal mij maar ineens voorstellen ook. dat bespaart wat werk en een topic.
ik ben jelle strybosch. 'k ben 13jaar en woon in stabroek. ik loop school op het pito en heb één grote passie; phasmiden.
ik heb 11 soorten wandelendetakken en 2 soorten wandelendebladeren.door deze hobby kom ik steeds vaker in aanraking met planten die ik niet of nauwelijks ken en in belgie niet gemmakelijk te pakken kan krijgen.
nu dacht ik in mezelf, op zo'n tuinforum zijn er misschien mensen die me zouden willen helpen. over planten zullen ze wel wat weten, en misschien hebben ze wel wat soorten die ik zoek...

waar ik naar opzoek ben op het ogenblik zijn:
allerlei soorten varens die in tegen de winter kunnen.(liefst jonge plantjes. die kan ik nog even binnenhouden...)
guave,gujava(ook liefst jonge plantjes...en als het kan ook zaden.)
eucalypthus

dat was het.als er liefhebbers zijn wil ik gerust eens foto's van men beestjes posten.

d.b.v.
jelle
woensdag 17 oktober 2007 - 18:50
kerstkind

Kerstkind

Hoi Jelle,

allereerst een hartelijk welkom op dit tuinforum

Met de gevraagde plantjes kan ik je helaas niet helpen, maar er zullen
beslist anderen zijn die je van dienst kunnen zijn.

Maar ben wel nieuwsgierig naar een foto van jouw "diertjes".

Groetjes en succes gewenst.

woensdag 17 oktober 2007 - 19:08
Stiko

Stiko

ik zal er eens mee beginnen dan

Psg1-Carausius morosus(Indische wandelendetak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg5-Medauroidea extradentata


Psg9-Extatosoma tiaratum(Australische doorntak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg23-Eurycantha calcarata(schorpioentak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg84-Oreophoetes peruanna(rode varentak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg118-Aretaon asperrimus


Psg128-Phyllium celebicum
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg144-Ramulus sp.(grastak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg173-Neohirasea maerens(kleine doorntak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg255-Trachyanera breuckneri(grote doorntak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg270-Peruphasma schultei(zwarte tak)
[afbeelding verwijderd niet-https]

Psg278-Phyllium sp. Filipijnen(Filippijns wandelendblad)


ik hoop maar dat de moderators er geen probleem van maken dat ik de foto's hier post.
EDIT: zie net dat ik een soort vergeten ben, maar die is gelijk aan de psg1

gr'tjes jelle
woensdag 17 oktober 2007 - 19:46
danny2

Danny2

Hallo Jelle,

heb nog wel enkele zaden over van guave soorten.
Mail je adres maar door .
Plantjes heb ik ook maar die kunnen niet zomaar verstuurd worden.

groetjes danny
woensdag 17 oktober 2007 - 20:46
rialle

Rialle

Stiko, welkom op het forum.

Wat heb jij een aparte hobby zeg! Mijn dochter van 8 vond het verschrikkelijk om te zien maar ik vind ze echt mooi.
Als kind heb ik ook eens van iemand wandelende takken gekregen (ik weet niet welke maar ze aten klimop) en die zaten in een grote glazen pot met een plasticje erover.
Op een dag hadden ze zich door het plastic heen gewerkt en zaten overal in de gordijnen en zo. Mijn moeder is zich rot geschrokken en durfde mijn kamer niet meer op voordat ik ze allemaal weer in de pot had gedaan! En wij hadden lol natuurlijk!

Sorry, met die planten kan ik je helaas ook niet helpen.

Groetjes Rialle
woensdag 17 oktober 2007 - 20:48
Tine

Tine

Stiko, leuk jouw hobby. Ik had wel eens wandelende takken gezien maar nog nooit zo'n aparte verzameling als jij hebt. Fantastisch, vooral ook die aparte wandelende bladeren.

Tine
woensdag 17 oktober 2007 - 21:17
koen

Koen

De wandelende bladeren schijnen ook nog niet van de gemakkelijkste te zijn, klopt dit?


grtz, Koen
woensdag 17 oktober 2007 - 21:24
Bartje22

Bartje22

Welkom Stiko

wat een aparte hobby maar wel leuk!, en van die wandelende bladeren heb ik nog nooit gehoord.

helaas kan ik je niet aan de planten helpen, er zullen vast wel anderen zijn, dat is tenminste wel vaak zo.

suc6 nog! en veel plezier met je hobby.

woensdag 17 oktober 2007 - 21:39
Stiko

Stiko

wandelendebladeren zijn inderdaad niet de makkelijkste beestjes die er zijn. als ze kunnen drinken stoppen ze met eten, en dan is het ermee gedaan.

die klimop etende wandelendetakken zouden de psg1 best kunnen zijn. die is het meest gehouden en zeer makkelijk.

donderdag 18 oktober 2007 - 07:43
annd6

Annd6

Stiko,
mooie beestjes zeg!
Bedoel je dat je die wandelende bladeren nooit drinken mag geven? Halen die dan vocht uit hun voedsel? Wat eten ze eigenlijk?
Oja, welkom op dit forum!
Ik hoop dat je succes hebt met je zoektocht naar die planten!
Groetjes
Ann
donderdag 18 oktober 2007 - 09:34
Stiko

Stiko

Stiko,
mooie beestjes zeg!
Bedoel je dat je die wandelende bladeren nooit drinken mag geven? Halen die dan vocht uit hun voedsel? Wat eten ze eigenlijk?
Oja, welkom op dit forum!
Ik hoop dat je succes hebt met je zoektocht naar die planten!
Groetjes
Ann

de bladeren eten vooral eik en guave. braam en roos geef ik ze ook, maar dat lusten ze niet super graag. hun vocht horen ze inderdaad uit de planten zelf te halen.(de grote fout die beginners maken is dus sproeien)
donderdag 18 oktober 2007 - 16:50
Tine

Tine

Kan hje de bladeren die als voedsel dienen dan niet invriezen zodat je een flinke wintervoorraad hebt?

Tine
donderdag 18 oktober 2007 - 18:42
Stiko

Stiko

dan vriezen die bladeren stuk hé
donderdag 18 oktober 2007 - 18:48
Tine

Tine

Hoe bedoel je dat die stuk vriezen? Ik gebruik ook bladeren in de vriezer voor zowel voeding of om voor andere doeleinden te gebruiken. Als je ze stuk voor stuk invriest en voor grbruik langzaam laat ontdooien, lijkt me dat dat toch wel kan.

Tine
donderdag 18 oktober 2007 - 19:05
Stiko

Tekst aangepast

Stiko

werkelijk??? hier stop ik meestal takken met bladeren eraan in een potje water zodat zer vers blijven. maar als ik ze invries, dan lijkt mij dat niet mogelijk.
donderdag 18 oktober 2007 - 19:12
Tine

Tine

Eten ze alleen de blaadjes of ook de takken? Je zou er anders een paar kunnen invriezen en uitproberen of ze ze dan nog eten.

Tine
donderdag 18 oktober 2007 - 23:35
Stiko

Stiko

alleen de blaadjes. maar, wat je zegt. ik kan het eens proberen hé.
's winters zaai ik binnen altijd eikels. om eik te hebben... 100 eikjes in een kamer :P lijkt wel een kanabis plantage :P
vrijdag 19 oktober 2007 - 16:37
an

An

hoi stiko
wat een mooie beestjes de gewone wandelende takken die groene heb ik wel meer gezien maar ik keek mijn ogen uit hoeveel soorten er zijn
ik kon die wandelende bladeren ook niet heel veel succes met je wandelende takken en bladeren,en dat je maar mag slagen in het vinden van de juiste bladeren voor de beestjes
gr an
zondag 21 oktober 2007 - 00:01
Stiko

Tekst aangepast

Stiko

dankje heeft er echt niemand een tweetal varens op overschot???
ik kan ze ruilen voor wandelendetakken(eitjes) LOL :P
zondag 21 oktober 2007 - 11:36
corneel

Corneel

hallo,
ik heb wel enkele varens, en zou wel willen ruilen met wandelende takken.
groeten Cornee
l
dinsdag 23 oktober 2007 - 20:05
Stiko

Stiko

van waar ben je ergens???
de psg1,9 en 270 kan ik ruilen.de andere liggen kwa moeilijkheid ietsje hoger.
de 1 eet klimop
de 9 roos,braam eik
de 270 liguster en lonicera(kamperfoelie-achtigen)
woensdag 24 oktober 2007 - 15:05
corneel

Corneel

Hallo,
ik woon in Oostkamp dit is in de streek van brugge.
Ik zou wel willen ruilen tegen 9 en 270
groeten Corneel
woensdag 24 oktober 2007 - 19:21
Stiko

Stiko

brugge...(slechte voetbalploeg )
is net wat ver vanuit stabroek(das bij putte in antwerpen...)
normaal zou ik je eitjes op kunnen sturen, maar het virest 's nachts... en als je wil dat je eitjes uitkomen
zodra de temperatuur weer wat hoger is, mag je van mij eitjes verwachten.
weet je gits liggen???
woensdag 24 oktober 2007 - 19:36
corneel

Corneel

neen
donderdag 25 oktober 2007 - 16:27
Botanist

Botanist

wandelendebladeren zijn inderdaad niet de makkelijkste beestjes die er zijn. als ze kunnen drinken stoppen ze met eten, en dan is het ermee gedaan.

die klimop etende wandelendetakken zouden de psg1 best kunnen zijn. die is het meest gehouden en zeer makkelijk.



Hello,
Welkom op dit furum en succes met je kweek Ik heb me laten vertellen dat die insecten wel een vrij hoge temperatuur vereisen, klopt dat ? Ik had overwogen om enkele wandelendetakken in mijn veranda/plantenverzameling (zie even mijn sites) te laten rondlopen, maar de temperatuur kan er s'winters tot 6° zakken. Overleven ze dat ??
Groeten
Emilio
maandag 29 oktober 2007 - 05:45
Botanist

Botanist

beste mensen,

ik zal mij maar ineens voorstellen ook. dat bespaart wat werk en een topic.
ik ben jelle strybosch. 'k ben 13jaar en woon in stabroek. ik loop school op het pito en heb één grote passie; phasmiden.
ik heb 11 soorten wandelendetakken en 2 soorten wandelendebladeren.door deze hobby kom ik steeds vaker in aanraking met planten die ik niet of nauwelijks ken en in belgie niet gemmakelijk te pakken kan krijgen.
nu dacht ik in mezelf, op zo'n tuinforum zijn er misschien mensen die me zouden willen helpen. over planten zullen ze wel wat weten, en misschien hebben ze wel wat soorten die ik zoek...

waar ik naar opzoek ben op het ogenblik zijn:
allerlei soorten varens die in tegen de winter kunnen.(liefst jonge plantjes. die kan ik nog even binnenhouden...)
guave,gujava(ook liefst jonge plantjes...en als het kan ook zaden.)
eucalypthus

dat was het.als er liefhebbers zijn wil ik gerust eens foto's van men beestjes posten.

d.b.v.
jelle

Jelle, voor je info volgende foto is niet te zien: Psg5-Medauroidea extradentata
Alvast voor mij niet.
Emilio
maandag 29 oktober 2007 - 05:53
Stiko

Stiko

CITAAT:
">#666666;'>
wandelendebladeren zijn inderdaad niet de makkelijkste beestjes die er zijn. als ze kunnen drinken stoppen ze met eten, en dan is het ermee gedaan.

die klimop etende wandelendetakken zouden de psg1 best kunnen zijn. die is het meest gehouden en zeer makkelijk.



Hello,
Welkom op dit furum en succes met je kweek Ik heb me laten vertellen dat die insecten wel een vrij hoge temperatuur vereisen, klopt dat ? Ik had overwogen om enkele wandelendetakken in mijn veranda/plantenverzameling (zie even mijn sites) te laten rondlopen, maar de temperatuur kan er s'winters tot 6° zakken. Overleven ze dat ??
Groeten
Emilio


het minimum is tovh 18°C hoor. misschien moet je eens overwegen om een terrarium in je plantenverzameling te zetten. die kan je dan met een lamp verwarmen misschien.

ik zal de psg5 foto eens verniewen. ik zie hem ook niet meer.

@ de mensen die mij gemaild hebben, sommige mailtjes kan ik niet beantwoorden. er was iemand die me aan jonge varens wou helpen???kan die misschien even iets posten???
maandag 29 oktober 2007 - 12:04
Tomby

Tomby

Hey stiko, stuur me een mailtje via het forum dan zal dat wel lukken

groeten Tom
maandag 29 oktober 2007 - 20:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon