menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Albriza

Ga naar meest recente reactie

lisa

Lisa

ines ,ik durf het niet aan om de albriza op de post te doen,ik ben bang dat ze bij dit weertje het niet overleven,en laat de post maar traag zijn dan was het wel jammer van het plantje en de liefde die ik er in gestopt heb,ik stuur het plantje wel later op
grts,lisa
vrijdag 21 juli 2006 - 13:19
ines

Ines

Lisa dat is goed, ik stuur U wel het zaad op, dat heeft niet te lijden onder dit warme weer.
zaterdag 22 juli 2006 - 23:44
lisa

Lisa

ines,morgen doe ik ze op de post
donderdag 27 juli 2006 - 23:47
ines

Ines

Hallo Lisa de albrizia is goed aangekomen maar alle blaadjes waren dichtgevouwen waarschijnlijk
door te weinig licht,ik heb de plant direct in goede aarde geplant en in de huiskamer voor de venster
geplaatst en alle blaadjes gingen terug open, deze avond zijn ze terug dicht.
Een heel merkwaardige plant!
Nu weet ik bij God niet meer wat ik U moest toesturen, kan U zich dat herinneren?
Ik heb zo veel correspondentie dat ik het niet kan bijhouden, help eens mijn geheugen opfrissen...
Ik stuurde ook een mailtje naar U.
Laat maar weten en ik doe het zo rap mogelijk!
Nogmaals bedankt!
Groetjes,ines
zaterdag 5 augustus 2006 - 00:28
lisa

Lisa

ines,ja hey is een merkwaardige plant zij slaat de bladeren avonds zamen ,wat ik ook gezien heb dat de bladeren een bruin /rood kleurtje krijgen als ze dicht zijn,echt gek -ik vind wel dat alles bij mij goed groeit u heeft gezien hoe groot ze al is ines ik weet het niet meer -wat u mij wilde sturen- sorry vergeten
groetjes lisa
zaterdag 5 augustus 2006 - 09:18
Rudi

Tekst aangepast

Rudi

Hier een foto van de Albizzia bij mij thuis

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 augustus 2006 - 18:52
lisa

Lisa

rudi,het zijn prachtige kleuren ,ja het is de moeite waard om te wachten
lisa
vrijdag 11 augustus 2006 - 19:14
ines

Ines

Rudi sorry de link werkt niet bij mij?
Kan U deze niet opnieuw plaatsen?
Grtjs,ines
vrijdag 11 augustus 2006 - 22:10
ines

Ines

Lisa; ik denk dat de plant nu goed aanpakt maar ze heeft de neiging om scheef te groeien(de top),
ik bind ze morgen vast aan een steunstok of zou dit een normaal verschijnsel zijn?
Grtjs,ines
vrijdag 11 augustus 2006 - 22:21
lisa

Lisa

dat bovenste topje gaat scheef hangen?bij mij niet -ben nu nog buiten gelopen een heb nog eens goed gekeken bij mij niets te zien-wel vouwt hij aan de avond zijn bladeren -ja een steuntje is niet slecht
ik snap wel niets van bij mij heeft hij het niet gehad ,is toch wel een raar mooie plant ,ik zal er mal op toezien
grtjs,lisa
vrijdag 11 augustus 2006 - 23:02
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ines, dit is een foto van rudi zo ziet de albriza later uit

groetjes lisa [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 augustus 2006 - 23:29
Tine

Tine

Prachtig, zijn die vorstbestendig?

Tine.
vrijdag 11 augustus 2006 - 23:59
Leentje

Leentje

Heel mooi!
Leen
zaterdag 12 augustus 2006 - 01:05
Rudi

Rudi

zijn volledig vorstbestendig, maar duurt wel lang eer ze bloeien.
Als boom worden ze wel 4 tot 6 m hoog en als struik moet je toch wel 4 à 5 m² rekenen.
Wordt ook wel slaapboom genoemd omdat de blaadjes 's avonds dicht gaan. Wordt ook zijdeboom genoemd. De blaadjes voelen dan ook zijdezacht aan.

Rudi
zaterdag 12 augustus 2006 - 08:30
lisa

Lisa

ines,en het topje wat je bedoeld helemaal boven is gewon zo dat het gaat ligen -voor mij is dat al normaal zodat ik eerst dacht dat de albriza scheef groeit,
groetjes lisa
nu de foto bij de rubrik exotrn zetten
zaterdag 12 augustus 2006 - 08:57
Nigella

Nigella

amaai zeg Lisa

dat is gewoon super!!!!!!!!!!!!
zaterdag 12 augustus 2006 - 09:59
Adrienne

Adrienne

Hola, da's klasse !!!
Daar hebt ge héél zeker een specialleke mee in huis
gtjs adrienne
zaterdag 12 augustus 2006 - 20:18
ines

Ines

Die top wil niet recht, ik durf daar niets aan rechtzetten, ben bang dat hij afkraakt een boom zonder top dat komt niet goed.
Ik laat hem gewoon zijn gang gaan misschien gaat alles vanzelf terug goed komen Lisa.
Hij blijft anders goed groeien nu.
zondag 13 augustus 2006 - 00:32
lisa

Lisa

ines aan de top moet je niets doen-want daar komen de nieuwe bladeren uit-dit is vrij normaal dat het scheef gaat ligen -als de plant op zich scheef zal staan zal ik er wel een stokje aan doen -maar alleen niet aan de top
groetjes lisa
zondag 13 augustus 2006 - 11:36
ines

Ines

Oké Lisa
maandag 14 augustus 2006 - 00:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon