menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ganse verzameling te koop ....

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

'k Ben al meer "dan een dagsken ouder" en ben van zin om mijn hele verzameling te verkopen....met wat pijn in 't hart maar beter nu terwijl ik er nog bij ben.....
Twee dagen lang aan het inventariseren geweest en kom tot een totaal van 3.440 planten....
Voor wie zich "geroepen voelt" en wat geld in kas heeft kan ik een mapken sturen met daarop een zicht op hetgeen er te kopen valt.

C&S kopen, ruilen, gezocht

maandag 4 augustus 2014 - 21:03
Bombycilla

Bombycilla

Ik wou dat ik het geld ,de ruimte en de tijd had
Zo'n verzameling zou niet verloren mogen gaan,respect voor je keuze maar ik hoop toch echt dat dit een langdurig project wordt
maandag 4 augustus 2014 - 22:12
kerstkind

Kerstkind

Ik hoop echt dat hier kopers op af zullen komen.
Een prachtige verzameling voor de liefhebber.
Succes gewenst.
groetjes José
maandag 4 augustus 2014 - 22:32
Arico

Arico

Het zou inderdaad zonde zijn moest je verzameling vernietigd worden. Probeer eens bij een botanische tuin te horen? (maar misschien dat die meer uitgaan van giften ipv verkopen)
dinsdag 5 augustus 2014 - 22:48
Paronoto

Paronoto

"botanische tuin ".....

Ga zelf eens kijken in "onze botanische tuin" en weet me achteraf eens te zeggen wat g'er van vindt.....
Mij niet gezien
woensdag 6 augustus 2014 - 15:00
Paronoto

Paronoto

In den botanische tuin..... Waar zouden ze die wel zetten........ En zo heb er nog wel enkele.....

C&S kopen, ruilen, gezocht

woensdag 6 augustus 2014 - 15:10
Wiebe

Wiebe

Een 'dapper' besluit Paul! Beter zo dan een verzameling te laten 'verpieteren'. Zal niet meevallen om zoiets te verkopen.

Wiebe
zondag 10 augustus 2014 - 21:57
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

U bent de tweede die reageert.... "een verzameling te laten 'verpieteren'"....In afwachting van een eventuele koper (of kopers) heb ik ze nog eens speciaal "bekeken" of er niks op aan te merken valt.....'k Moet "van mijn hart een steen maken" zoals men dat pleegt te zeggen...ik heb er met veel goesting en liefde aan gewerkt....Ik was zestien toen ik mijn eerste cactus kocht.....ben er nu 83 maar nog altijd "even verliefd" op hen.... GrtjsPaul
zondag 10 augustus 2014 - 22:23
stekeltje

Stekeltje

Wil je eens een mailtje sturen met hetgeen er voorhanden is
maandag 11 augustus 2014 - 14:12
Paronoto

Paronoto

Sedertdien van niemand niks meer gehoord of gelezen 't Is ook nog vakantie .... en de "krisis" en binnenkort het "schoolgeld" en het geld groeit niet op de rug en d'er is al niet veel plaats meer over ...en .....
zaterdag 16 augustus 2014 - 16:19
MC_Kloppedie

MC_Kloppedie

Ik heb je een PM gestuurd

mvg

Koen
donderdag 21 augustus 2014 - 09:42
Paronoto

Paronoto

"Ik heb je een PM gestuurd "

Koen, nog niks te zien

Ben benieuwd

P.
donderdag 21 augustus 2014 - 14:53
Angus

Angus

Ik heb je ook een privébericht gestuurd!
maandag 25 augustus 2014 - 19:41
Paronoto

Paronoto

Bij wijze van proef ook eens een bericht naar mezelf gestuurd....benieuwd "hoe goed dat dit werkt"
maandag 25 augustus 2014 - 20:56
Paronoto

Paronoto

Het is nu 22h00 en van mijn bericht is er nog niet het minste spoor en van jullie berichten ook al niks Wa peisder van ?

Dikke KMW
maandag 25 augustus 2014 - 22:00
MC_Kloppedie

MC_Kloppedie

Er zal een fout zijn ergens
je kan mij contacteren via Digituin
Op de digituin werken de berichten

Ik ben op zoek naar
Echinopsis pachanoi
Echinopsis lageniformis (Trichocereus bridgesii)
opuntia ficus indica
Lophophora williamsii
Echinopsis peruviana
trichocereus grandiflorus
Myrtillocactus geometrizans (liefst crest)

en mss nog andere

mvg

Koen
dinsdag 26 augustus 2014 - 15:38
Ruudcactus

Ruudcactus

eeeh ik heb interesse in soorten uit de vs.

Groet,
Ruud
[email protected]
donderdag 28 augustus 2014 - 20:21
Angus

Angus

Paul

Ik heb op 26/08 een nieuw bericht gestuurd, rechtstreeks van mijn Outlook naar jouw @skynet-adres. Is dit toegekomen?
donderdag 28 augustus 2014 - 22:29
Paronoto

Paronoto

Ja, en al beantwoord ...kamikaze
vrijdag 29 augustus 2014 - 15:20
geodevos

Geodevos

Paul,
ik heb je en paar dagen geleden een privebericht gestuurd maar niets van jou gehoord. Ik zag al op de berichten dat dat blijkbaar niet goed lukt. Mail je me je lijst door aub ?
[email protected]
Groeten, Anthony
zondag 31 augustus 2014 - 21:35
Paronoto

Paronoto

De lijst van al mijn planten.....dat is praktisch onmogelijk want die lijst telt niet minder dan 3440 namen..... En wat zou je er mee doen..... :
maandag 1 september 2014 - 18:54
MC_Kloppedie

MC_Kloppedie

Hallo Paul

Kan je mijn vraag beantwoorden?
Arresteermij[apestaart]hotmail[punt]com

alvast bedankt

gr

Koen
donderdag 4 september 2014 - 18:05
Botanist

Botanist

Paul, als je naar de ELK komt en je kunt mij leuke stekken van je Hoya's bezorgen zou ik het fijn vinden en je vergoeden. Ik ben er namelijk een hoop kwijt en zou ze graag onder de zon in mijn palmbomen willen zien groeien.
Groeten
dinsdag 9 september 2014 - 15:38
Paronoto

Paronoto

Spijtig genoeg moet ik forfait geven...mijn madam ligt weer in het Univ. Ziekenhuis ....problemen met de nieren, ze is al "langs de machine" gepasseerd en wordt nog verder behandeld en dat kan nog een poosje duren. Daarbij komt nog dat bij een van de eerste verplaatsingen van het U.Z. naar Schepdaal er zich plots een kramp in mijn linkerhand voordoet en ik alleen nog mijn rechterhand kon gebruiken....Ben sitopresto op de pechstrook gaan staan en uitgestapt, mijn linkerarm rond gezwierd tot die kramp over ging en ik voorzichtigjes kon verder rijden tot huis....Sedertdien moet ik rekenen op mijn zoon die me thuis ophaalt en terug brengt.....
Zelfs wanneer madam naar huis mag kan ik haar niet alleen laten nietwaar...ELK en nog wel wat "andere dingen" zijn voor ons beiden niet meer weggelegd.....oud worden is niet zo simpel zeg ik altijd maar ik blijf bij mijn devies "Hoop doet leven".

Hoe die kramp zo plots kan ontstaan vraag ik me af...voorbode van een hartinfarkt...?.Is er soms "een dokter op het Forum...?
dinsdag 9 september 2014 - 20:36
Botanist

Botanist

Je verzameling opkopen kan ik niet, maar als je het goedvind kom ik graag na de ELK nog eens langs. Laat maar weten. Ik vertrek terug de 24 e.
dinsdag 9 september 2014 - 21:55
Paronoto

Paronoto

"kom ik graag na de ELK nog eens langs"

Je bent altijd welkom, laat het me op tijd weten. In principe ben ik alle dagen thuis behalve als ik nog op bezoek zou moeten bij madam, 's namiddags.
woensdag 10 september 2014 - 10:42
deHaan

DeHaan

Paul een kennis van mij is een cactus fan, die wil een stel planten van je overnemen, kan dat.
Dan komen we binnenkort bij je kijken en praten.
Ze wil alleen weten of het geënte planten zijn.
Je hebt ook een PB
zaterdag 13 september 2014 - 12:09
Paronoto

Paronoto

"een stel planten van je overnemen"

Dat zal dan een fameus stel moeten zijn want voor een "bagatel" doe ik mijn deur niet open Ik riskeer dat ik met een overschot zit waar geen "amateurs" voor zijn..Wie alles koopt doet hiermee zijn goesting en verdient er misschien nog iets aan door ze "in stukken" te verkopen. Ik heb geen geente planten op enkele uitzonderingen na misschien (?)

PB ?Postbus?

Grtjs
zaterdag 13 september 2014 - 21:16
deHaan

DeHaan

Heb je soms een E-mail van mij gekregen?
Daar staat onder andere mijn telefoonnummer in.
Ik wil je toch bellen, dat praat wat makkelijker.
zaterdag 13 september 2014 - 23:54
Paronoto

Paronoto

Ik heb geen weet van een E-meil van u Maar ik werd deze morgen naar het Ziekenhuis gevoerd met de SPOEDDIENST wegens hartklachten.... ben terug "gemogen" om 16h00 na allerhande "machineriën "....op twintig stappen van mijn madam die daar al enkele dagen ligt en misschien woensdag terug mag.....
zondag 14 september 2014 - 20:34
deHaan

DeHaan

Mooi dat je weer thuis ben en je vrouw woensdag misschien ook thuis komt.

Dat je geen E-mail gekregen heb kan ook aan je foruminstellingen leggen.
Kijk er even naar.

Als je op het forum ben zie je bovenaan een aantal onderwerpen in groene vakken staan.
Klik hier, Mijn profiel, aan.
Ga dan helemaal naar beneden.
Daar zie je, Forum instellingen, staan.
In dat gedeelte zie je waarschijnlijk een vinkje staan bij, Berichtmails van antwoorden.
Zo niet, zet het er alsnog.
Klik hierna op, Wijzig mijn account.

Dan moet je E-mails kunnen ontvangen
maandag 15 september 2014 - 09:04
Paronoto

Paronoto

"Dat je geen E-mail gekregen heb kan ook aan je foruminstellingen leggen. "

Ik krijg al eens hele pakken mails ...probleemloos....waar de uwe zitten weet ik nog niet..ben juist terug van ziekenbezoek en heb nu nog wat "andere katten te geselen"
maandag 15 september 2014 - 16:22
deHaan

DeHaan

Ik heb je E-mail adres ontvangen.
maandag 15 september 2014 - 17:13
Paronoto

Paronoto

OK 'k Heb je intussen al geantwoord.

Als alles blijft goed gaan mag madam DONDERDAG naar huis.....
maandag 15 september 2014 - 18:48
deHaan

DeHaan

Mooi dat het goed gaat.
maandag 15 september 2014 - 20:39
jankooiman

Jankooiman

Hopelijk gaat het u en madam beter inmiddels!
Mocht u stapelia-achtigen hebben, graag neem ik die dan over.
Groet, Jan
dinsdag 16 september 2014 - 23:36
Paronoto

Paronoto

Madam moet nog een "maxiscan" passeren morgen en mag dan naar huis .

Stapelia-achtigen heb ik niet

Grtjs

De P.
woensdag 17 september 2014 - 10:04
MC_Kloppedie

MC_Kloppedie

Blij te horen dat het beter gaat met je vrouw

Als je tijd hebt wil ik ook wel eens langskomen
Mijn mail adres is Arresteermij [apestaart] hotmail [punt] com
je kan mij ook contacteren via Digituin
Op de digituin werken de berichten

Ik ben op zoek naar
Echinopsis pachanoi
Echinopsis lageniformis (Trichocereus bridgesii)
opuntia ficus indica
Lophophora williamsii
Echinopsis peruviana
trichocereus grandiflorus
Myrtillocactus geometrizans (liefst crest)

en mss nog andere

mvg

Koen
donderdag 18 september 2014 - 10:38
Paronoto

Paronoto

"Antwoord op 18/09/2014 "

We zijn nu al wat "opgeschoven" naar 7 october..... en er is nog altijd "niks gebeurd" Maar ja, eten, drinken, huishuur, schoolgeld etc etc en het geld groeit nog niet op de rug en somige banken gaan failliet....en plaats te weinig ....je kan toch niet buiten slapen wegens slaapkamer ook al vol
dinsdag 7 oktober 2014 - 17:29
geodevos

Geodevos

Paul heb je Copiapoa's in de aanbieding ?
Zo ja welke en prijs ?
vrijdag 21 november 2014 - 17:09
gscheper20

Gscheper20

ik zoek succulenten, maar niet de cactussen in deze groep, wel euphorbisá/knollen en bollen
Heeft u iets?
zondag 16 augustus 2015 - 15:53
Paronoto

Paronoto

Knollen? 'k heb alleen maar "pataten"
zondag 16 augustus 2015 - 16:03
Harry54

Harry54

Paul. ik heb een mail gestuurd.
groet
Harry
dinsdag 25 augustus 2015 - 22:41
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

We zijn nu al in mei 2016 ....da's al een dik 2 jaar geleden dat deze topic bestaat (4-8.14) maar 'k heb hoop en al 6 minikopers gezien die toch en en ander gekocht hebben plus een "kapitalist" die van alles en nog wat uitkoos maar zijne "staart weer introk" als het over de prijs ging ...hij wou er ook nog iets aan verdienen achteraf.....


vrijdag 11 september 2015 - 14:53
RikGh

RikGh

Paul, ik heb een bericht gestuurd
mvg
Rik
maandag 21 september 2015 - 19:39
mia_heyl7

Mia_heyl7

Paronoto, ik weet wat je bedoeld, hier ging het niet om planten, maar om kookboeken, en cd's
ik krijg nog koude rillingen als ik er aan denk
mijn kookboeken zijn, " gratis" opgehaald door de KBB, ( iets van een 3000 stuks kookboek) twee enceclopedie's 15 series en de cd's zouden er rond de 15.000 geweest zijn, of meer, en ook "gratis" opgehaald door de VMM
ik had beter verwacht , maar een dreigement van "alles in de container" heeft me overstag gejaagd
dinsdag 10 november 2015 - 14:56
IreneE

IreneE

Is uw verzameling intussen reeds verkocht?
Zo niet,
Ben van de vriendenclub Cactussen & Vetplanten vzw uit Wijnegem.
Informatie over ons kan U vinden op het internet.
Wij geven maandelijks ons clubblad uit. Misschien iets om te adverteren!
Of, op 7 mei heeft onze jaarlijkse beurs in Wijnegem plaats. Wij zoeken nog standhouders.
Neem gerust contact op met onze secretaris via [email protected]

zondag 21 februari 2016 - 09:30
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

zondag 21 februari 2016....= 2 jaar na de "opstart" van deze rubriek.....Hé bien dit donc....


Wijnegem.....waar is de tijd dat ik daar nog eens geweest ben....ten tijde van den Eduard of is Edward V.H......maar da's al jaaaaren geleden....
D'er zaten daar wel enkele toffe mensen die ik dan soms met wat geluk terug zie tijdens de ELK...ook al ouwe knarren...Veel jong volk is er nergens meer te bespeuren.....ze leren nu alles via Internet (zeggen ze) en hun vragen getuigen van hun "kunnen"....

Jullie clubblad ....wie schrijft dat bijeen....? Iedere maand weer een hele opgave, ik weet er van mee te spreken.

Er blijft nog een helft over van mijn verzameling ...dus da's nog een serieus pak.hé.....Er zijn hier in 't dorp 3 banken.......



Op bezoek bij "antwerpenaar."...waar is die tijd.... (2002)
zondag 21 februari 2016 - 15:22
IreneE

IreneE

Zal het zaterdag, tijdens onze clubmeeting, doorgeven.

En, gelukkig hebben wij nog enkele jongeren die niet alles van het internet halen, maar vragen stellen aan de anciens!!!!!
Ervaring weet je wel. Nog altijd de beste leermeesters.





maandag 14 maart 2016 - 11:46
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Vrijdag 25 maart 2016.....D'er is sedertdien niks veranderd behalve dat we weeral zoveel ouder zijn geworden...en er zijn weeral soldes.....Morgen zaterdag = zwemdag in Dilbeek..wie komt er ook ?


Twintig juni 2016 en d'er is sedertdien etc enz........
En de tijd "schuift alsmaar verder" Ik weet dat het geld niet op jullie rug groeit .....'t moest eens waar zijn !


Mammillaria rubida

vrijdag 25 maart 2016 - 22:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon