menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dragon fruit

Ga naar meest recente reactie

jungle

Jungle

hallo,
ik en mazzel zij beiden op zoek naar zaden van dragon fruit we hebben beiden intresse in deze plant. als er ons iemand kan helpen aan zaden zullen we u dankbaar zijn.alvast bedankt.

mvg: jungle en mazzel
vrijdag 21 januari 2011 - 17:06
jungle

Jungle

hier alvast een foto

C&S kopen, ruilen, gezocht

vrijdag 21 januari 2011 - 17:09
Pieter

Pieter

Hoi,
Soms worden deze verkocht in de supermarkt of fruitwinkel. Meestal is de smaak heel slecht omdat ze niet vers zijn (na plukken moet je ze binnen de 48 uren opeten anders verliest ze alle suiker).
Misschien daar eens gaan kijken?
Of anders, koop gewoon in een tuincentrum een geënte cactus; de onderstam is vrijwel steeds Hylocereus undatus, dus diegene met de rode vruchten en het witte vruchtvlees zoals op jouw foto.
Groetjes,
Pieter
vrijdag 21 januari 2011 - 17:52
jungle

Jungle

danku voor de reactie maar toch blijf ik zoeken achter de zaden
mvg jungle
vrijdag 21 januari 2011 - 17:59
mazzel

Mazzel

Hopelijk kan iemand ons helpen
vrijdag 21 januari 2011 - 19:31
Wiebe
vrijdag 21 januari 2011 - 19:37
bartisalive

Bartisalive

nog steeds op zoek naar pitaya zaden? stuur me dan maar een mailtje, ik heb er nog meer dan genoeg en kweek ze al langer met succes!!

groetjes
bart
zaterdag 6 augustus 2011 - 18:14
musa

Musa

hallo heb je nog van die zaden zou er graag hebben en hoeveen vraag je ervoor dan uw [email protected]
maandag 8 augustus 2011 - 09:07
bartisalive

Bartisalive

je mag ze voor niets hebben, ik ben gewoon een liefhebber!! mail je adres maar naar [email protected] dan stuur ik ze op. Weet je hoe je ze moet zaaien?
gewoon een potje vullen met potgrond, goed vochtig maken, zaden op de grond leggen, niet bedekken met aarde!! Cactuszaden zijn lichtkiemers dus ze hebben licht nodig om te ontkiemen. Plastic over het potje spannen en een paar gaatjes in prikken. Binnen enkele dagen zullen de zaden uitkomen. Eerst komen er 2 blaadjes uit, daarna in het midden de eigenlijke cactus. is deze 0,5cm hoog haal dan het plastic van het potje.
De pitaya cactus van lente tot herfst goed water geven. Dit is een cactus die goed water kan verdragen en uitbundig zal groeien!!
groetjes
bart
maandag 8 augustus 2011 - 09:12
mazzel

Mazzel

hey ik zal je later deze week contacteren is dat goed
donderdag 11 augustus 2011 - 15:55
musa

Musa

ok bendank he
donderdag 11 augustus 2011 - 17:51
snarfie

Snarfie

ik zou ook graag een pitaya/dragonfruit/hylocereus opkweken uit zaad.

bedankt voor de goede info, ik vroeg me al af hoe je ze precies moest zaaien.

ik heb een pitaya op de markt gekocht.
vrijdag 30 september 2011 - 12:38
bartisalive

Bartisalive

mensen sorry voor erg late reactie maar ik ben er effe tussenuit geweest!
Als er iemand nog zaden wil, mail me dan en dan stuur ik ze op!
ik hoef er geen vergoeding voor, maar heb je iets leuks of apparts van zaden mag je me altijd zelf iets sturen.

Je kan rond deze tijd op de markt ook regelmatig pitayas kopen en ze zijn zeker erg lekker!!

greetz
bart
dinsdag 8 november 2011 - 13:28
musa

Musa

hallo bart alvast bedankt voor het berichtje ja ik zou graag wat zaden hebben van jou mijn aderes is demuyt john sint-pietersgroenestraat 200 8000 brugge dank uw john
dinsdag 8 november 2011 - 23:06
bartisalive

Bartisalive

Hi Maurice

bedankt voor de Lophophora zaden!!!

greetz
bart
vrijdag 18 november 2011 - 08:58
ineram

Ineram

Een beetje laat misschien, maar heb je nog steeds Pitahaya-zaden? Ik zou er graag willen, als dat kan. Zelf ben ik een echte amateur, ik heb dus enkel gekochte zaden, maar ik heb wel wat leuke bijzonder plaatselijke tomatenzaden uit Barcelona, als dat je kan interesseren
zondag 27 januari 2013 - 13:56
kurt van sante

Kurt van sante

ik heb een gele piahaya gekocht als plant en ik heb er al enkele scheuten kunnen verplanten, zaden van de rode varieteit heb ik uit een vrucht uit de supermarkt gehaald en zijn juist geplant al verwacht ik pas kiemen rond april.
vele filmpjes op youtube gezien en heb er mijn hart aan verloren, ik ga alvast binnen in huis een grote gele houden om toch maar eens de vrucht zelf te kunnen kweken, bevruchten is enkel mogelijk door meerdere bloemen te hebben dus dan moet ik pollen in de frigo bewaren( houdt 20 dagen), sommige soorten zijn zelfbestuivend tochwel.
van een vrucht heb je genoeg zaden, ik heb nu zaden van rode mett wit vruchtvlees, rode met rood vruchtvlees en de gele, waarvan ik een plantje heb.
veel kweekplezier...
maandag 11 januari 2021 - 15:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon