menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roestvlekken op cactus

DidiDidi

Tekst aangepast

DidiDidi

Beste allen

Heeft iemand een idee wat de roestachtige vlekken zijn op mijn cactus en hoe ik deze kan verhelpen?

C&S ziekten en plagen

maandag 13 juli 2020 - 23:32
Dany

Dany

Wat het juist is weet ik niet maar het kan een virusaantasting zijn of natuurlijke ouderdomsverschijnselen, er zijn heel veel soorten cactussen die dat hebben en ik denk dat er niet veel aan te doen is.
dinsdag 14 juli 2020 - 10:31
Dany

Dany

Gevonden op een ander forum

Roestvorming is aan geen enkel seizoen gebonden, en kan dus op elk moment toeslaan. Zoals dat met alle schimmelziekten het geval is, houdt roest van een warm en vochtig klimaat. Vooral tijdens het najaar komt roestvorming veelvuldig voor, en dit zowel in onze moes- als onze siertuin. Het najaar levert ons meestal nog heel wat warme dagen, en tijdens deze periode van het jaar nemen de buienkansen sterk toe. Dat is het ideale klimaat voor schimmelvorming. Warmte en vocht zorgen voor extra verspreiding van hun sporen. Deze weersomstandigheden werken zowel de kieming als het proces dat tot de ziekte van zowel groene planten leidt, sterk in de hand. Door onze planten voldoende ruimte geven om te groeien en te bloeien, verlagen we de luchtvochtigheidsgraad, erg belangrijk om zowel het ontstaan als de verspreiding van roestschimmel tegen te gaan.
dinsdag 14 juli 2020 - 10:39
DidiDidi

DidiDidi

Dag Dany

De cactus staat in een veranda waar de luchtvochtigheid relatief laag is. En van ouderdom lijken de vlekken meer op kurk dan op roest.
dinsdag 14 juli 2020 - 14:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon