menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Geel met bruine vlekken

Ga naar meest recente reactie

Mukske

Mukske

Hoi! Mijn buurman wou deze cactus weggooien. Heb ze maar geadopteerd in de hoop ik hem kan redden... Hij stond in een veel te kleine pot, dus hem eerst in een grotere pot gezet en naar buiten gebracht met dit mooi weer in de hoop hij wat meer kleur zou krijgen want hij zag erg geel met bruine vlekken.
Wat kan ik verder nog doen?
Alvast bedankt!

C&S ziekten en plagen

zaterdag 3 juni 2017 - 10:13
Dany

Dany

Je cactus is geen cactus maar een Euphorbia trigona.
Waarschijnlijk is hij wat verbrand door de felle zon. Ik weet niet waar de plant stond bij je buurman maar als hij binnen stond en niet veel zon kreeg is dat een normale reactie van die plant. Cactussen en vetplanten kunnen goed tegen de zon maar je moet ze wel laten wennen. Het is een beetje zoals bij de mensen als je een hele winter binnen zit en een bleek velletje hebt en je wordt dan plots een hele dag in de felle zon geplaatst dan verbrand je ook.
Je hebt hem ook verse aarde gegeven dan moet je hem wat laten wennen aan zijn grond en geen water geven het is beter na het verpotten van cactussen en vetplanten 1 a 2 weken te wachten met water te geven. Hopelijk heb je niet teveel de wortels gekwetst want veel gekwetste wortels en veel vocht te samen zijn nefast voor die planten.
zaterdag 3 juni 2017 - 10:58
Mukske

Mukske

Oww klinkt niet goed, heb dus alles fout gedaan wat ik fout kon doen...
Mijn buurman is verhuisd dus dr plant stond weeeken in het donker en heb meteen veel water gegeven na het verpotten omdat hij heel droog stond :/
De wortela ook wat losgetrokken dus dat was ook al geen goed idee, oh ik voel me echt schuldig nu
Zal hem dan terug binnen zetten dan? Zou het nog goed komen denkt u?
En ja die bruine plekken had hij al hoor...

C&S ziekten en plagen

zaterdag 3 juni 2017 - 11:06
Dany

Dany

Je moet je niet schuldig voelen je hebt je best gedaan. Ik zou hem binnen zetten in een veranda of op een plaats waar hij veel licht krijgt als dat mogelijk is. De wortelkluit volledig laten opdrogen en dan pas terug water geven. Hij zal vlugger kapot gaan van te veel dan van te weinig water. Of het goed komt zal de toekomst uitwijzen maar het zijn redelijk sterke planten.
zaterdag 3 juni 2017 - 11:58
Mukske

Mukske

Ziet er helaas niet goed uit voor mijn plantje :/

C&S ziekten en plagen

zondag 11 juni 2017 - 13:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon