menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help de mussen vreten mijn groente op

MMStuivenberg-Meekes

MMStuivenberg-Meekes

Sinds het begin van dit jaar heb ik een mussenplaag en ze eten mijn sla ,andijvie, koolbladeren, snijmoes en noem maar op.
Ik heb paarse stoksnijbomen en daar blijven ze af maar het rode bietenblad gaat er lekker in bij ze.
Kan iemand mij een tip geven om van die mussen af te komen.
Ik heb nl. een moestuintje in mijn achtertuin en ik wil niet alles onder netten hebben zitten.
zondag 13 september 2015 - 20:24
LT

LT

Wij voederen de mussen juist! Die moeten ook leven! Als netten niets is, koop dan gewoon op de markt....
zondag 13 september 2015 - 22:10
Roeli

Roeli

Wij hebben hier , gelukkig, ook heel veel mussen en net als alle andere vogels voeren wij die zomer en winter met graan en broodkorstjes. En straks weer met vetbollen etc. Maar ik heb echt nog nooit een mus in de groentetuin gezien die de groente op eet. Wel zoeken ze daar insecten, die ze dus op eten.
zondag 13 september 2015 - 23:20
zourky

Tekst aangepast

Zourky

Stuur ze naar België richting Herent bij Leuven hier zaten vroeger ook veel mussen , nu is het zelden dat wij nog een mus zien en als we er één zien is het niet voor lang,hoe het komt weet ik niet
ik heb een volière altijd gehad, jaren geleden huppelde de mussen om er maar in te raken.
Regelmatig zit er ook een roofvogel op het net van de volière die wil ook mijn vogels pakken en zodra de vogels hem zien zijn ze verdwenen in de struiken , en ik denk dat die roofvogel iets met de mussen te maken heeft ik heb hier al eens gezien hoe hij een tortelduif in de vlucht pakten en verder in een boom haar plukte en begon te eten.kwalijk kun je het hem niet nemen hij moet ook eten wij mensen doen het zelfde.Verleden week nog gehoord dat er mensen zijn die met de wagen tussen fruitbomen rijden en hun koffer vullen met appels en peren , en groenten stelen.
De mussen doen het niet met bedoeling te stelen alleen om te leven, plaats een net over de sla of
koop een zak van dat gekapt eten 6 € ongeveer voor twintig kg de mussen zullen u dankbaar zijn.
Wie doet er meer schade aan de natuur mussen of mensen ?

Groetjes Richard
maandag 14 september 2015 - 08:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon