menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloem wil maar niet open gaan

Ga naar meest recente reactie

cactuszot

Cactuszot

een echinocereushybride (dasyacanthus v rectispinus x lloydii otero) staat al een tijdje (tweetal weken) met gesloten bloem. De bloem groeit, doch gaat niet open. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is. Plantje lijkt in goede gezondheid.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ofwel moet deze superwarm weer hebben om open te gaan, of misschien verrast hij mij nog ?

Geert

zondag 16 mei 2010 - 13:06
jumperke

Jumperke

Ik heb dit vorige zomer meegemaakt met een Lobivia hybride. Deze heeft ook 2 bloemknoppen gemaakt en heeft ze nooit willen openen, er was nochtans veel zon en het was warm weer.
Ik ben benieuwd naar antwoord!

jerko
zondag 16 mei 2010 - 17:30
Pieter

Pieter

Te lage luchtvochtigheid op deze moment in België? Niet overdrijven hé
Calciumtekort kan ook soms bloemen geven die niet openen. Bij Epiphyllum wordt dat 'bullnosing' genoend. Ik wil alleen maar zeggen dat het verschillende oorzaken kan hebben.
zondag 16 mei 2010 - 18:51
Pieter

Pieter

Amai Willy, bedankt voor de info. Ik sta er wel van versteld hoor van die lage luchtvochtigheid.
zondag 16 mei 2010 - 19:08
succulentimon

Succulentimon

heb ook het gevoel dat de lente tot nu toe vrij droog is...

zelfs al is het niet altijd zonnig geweest (de laatsten tijd gelukkig weer wel)

maar zou het niet kunnen liggen aan het feit dat nu al weken aan een stuk een noordelijke windrichting domineert ipv de gebruikelijke zuidwestenwind van over den atlantique...?


simon
donderdag 20 mei 2010 - 10:22
jumperke

Jumperke

Vanmorgen om 7u30 was de RV hier 51% en het was 16°C.
Overdag komt het niet hoger dan 20-25%, gisteren om 13u, het was 35°C in de veranda met een RV van 21%.
Ze krijgen nu af en toe een nevelbeurt.

Het wordt tijd dat het eens goed regent, want alles snakt naar water!

jerko
donderdag 20 mei 2010 - 12:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon