menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is er mis met deze cheiridopsis

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

...en wat te doen?
Harry



[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 11 oktober 2008 - 21:01
Harry54

Harry54

Tom. marian, Paul??? D'er is denk ik een beetje haast bij.
of kijkt nooit iemand in deze rubriek?
Harry
zondag 12 oktober 2008 - 19:35
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Nog nooit voorheen gezien.....vermoed een soort schimmel en ....dat wordt waarschijnlijk iets voor de vuilbak.....Dat gelig uitzicht en 't ziet er nogal "mals" uit en dan die bruine stippels. Probeer eens met Tricarbamix...goed tegen alle soorten schimmels. En...haal dat eruit want 't kan besmettelijk zijn voor 't geen er naast staat.
maandag 13 oktober 2008 - 22:01
Harry54

Harry54

Paul, ik heb hem sinds gisteren apart gezet. De wortels lijken intact en hij heeft ook een nieuw blad gemaakt. Hij krijgt nog een week ongeveer en als het niet opschiet probeer ik met het nieuwe blad verder te gaan.
bedankt voor het advies.
harry
maandag 13 oktober 2008 - 23:00
TomJ

TomJ

Geen idee, maar zou graag ook weten wat het is: een van mijn cheiridopsis is via het internet besmet met hetzelfde.

Tom
vrijdag 17 oktober 2008 - 22:55
mjohanna

Mjohanna

Ziet naar mijn idee eigenlijk gewoon naar een drupje water te veel op het foute moment.(of juiste?)
Is mij bij die dingen ook wel 's zo gegaan. ik schreef dat tenminste daar aan toe en niet aan een enge ziekte. Je kunt ze wel afschrijven denk ik.

En inderdaad ik kijk bijna nooit in deze rubriek.
zaterdag 18 oktober 2008 - 17:39
TomJ

TomJ

Hallo Marian, ik vermoed inderdaad dat het de watergift is, maar ben er niet zeker van of het te veel is, want de nieuwe bladeren waren opgedroogd.

Tom
maandag 3 november 2008 - 12:52
Harry54

Harry54

Ik zal een vergelijkende foto plaatsen.
Even geduld.
H.
maandag 3 november 2008 - 13:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon