menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lijst van zaaitijden

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

ik heb een site gevonden met zaaitijden voor bloemen ,groenten, enz

null http://www.tabernal-zaden.nl/frame2.htm

woensdag 27 juni 2007 - 02:38
Helianthus

Tekst aangepast

Helianthus

Chantal,

Hier een zo mogelijk nog uitgebreider lijst, doorgekregen van een vriendelijke dame bij wie ik eens wat zaadjes bestelde.
Wél in het engels en niet met foto's zoals degene die jij opgaf maar echt ongelooflijk wat daar allemaal op staat aan soorten en variëteiten.

http://tomclothier.hort.net/

Groetjes, Gert
woensdag 27 juni 2007 - 02:46
minouke

Minouke

ik zal hem ook bijhouden, alhoewel ik bijna nooit zaai . Wel papaver en nigela, verbena (ze doen dat zelf ) en dan boontjes , dat doet ik dan wel zelf

zo gemakkelijk hé naar een tuincentrum gaan en oeps de tuin in

chantal
woensdag 27 juni 2007 - 03:03
Helianthus

Helianthus

als je al NIGELLA zaait, probeer dan ook eens HELIANTHUS , om in de sfeer van 't forum te blijven

woensdag 27 juni 2007 - 03:06
minouke

Minouke

HELABA! heb ik al gedaan , 2kleine bladjes en dan niets niemeer Ik zal het nog eens proberen, vooral dat ik nu een witte schaduwtuin aan het maken ben met wat gele bloemen
woensdag 27 juni 2007 - 03:15
Spuddy
woensdag 27 juni 2007 - 03:42
Helianthus

Helianthus

Hey Spuddy,

Ook een goeie !
Staat bij m'n favorieten ondertussen.

Groetjes, Gert
woensdag 27 juni 2007 - 03:55
minouke

Minouke

ja ook opgeslagen, erg duidelijk trouwens en gemakkelijk zo'n tabel

groetjes chantal
woensdag 27 juni 2007 - 04:11
rialle

Rialle

Ja, en ook ik heb ze allebei bij mijn favorieten opgeslagen. Dat is iets dat me zeker nog van pas gaat komen, vooral volgend jaar als ik mijn tuintje helemaal in orde ga brengen.
Heb trouwens de reuze Helianthus in de tuin gezaaid en die zijn mij toch allemaal boven het hoofd gegroeid!!!!!!!! Ze groeien dat het een lieve lust is. Ik probeer zo veel mogelijk verschillende Helianthuszaden te bemachtigen voor volgend jaar. Er zijn zo'n mooie soorten zoals de Red Sun of de Ring of Fire. Als mijn reuzen bloeien zal ik een foto plaatsen.......
groetjes Rialle.
woensdag 27 juni 2007 - 06:09
Helianthus

Helianthus

ik kijk er al naar uit Rialle
woensdag 27 juni 2007 - 13:13
annis

Annis

Met de site van Tom Clothier heb ik goede resultaten geboekt. Zaden die het eerst niet deden en met de informatie van de site lukte het wel. Meestal zaai ik maar een klein gedeelte en als het lukt zaai ik de rest en anders op een andere manier.

Annis
woensdag 27 juni 2007 - 16:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon