menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Passiebloem

Ga naar meest recente reactie

stefan

Tekst aangepast

Stefan

Hey mensen,
ik heb zaadjes gekocht van passiebloemen. Ze zitten nu in deze kleine kasjes.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Heeft deze (prachtige, vind ik dan) bloem nog speciale verzorging nodig? En wanneer kun je de zaadjes eruit halen?
Groeten,
Stefan
dinsdag 11 juli 2006 - 17:17
Adrienne

Adrienne

Hallo Stefan,

Zien ik na niet goed of wat ?
Volgens mij is dat zaaibakske leeg.

gtjs adrienne
dinsdag 11 juli 2006 - 20:09
Fons

Fons

Het kan wel drie weken duren vooralleer de zaadjes kiemen,wanneer de plantjes het eerste echte blad maken kunt ge verpotten, het duurt meestal 3 jaar vooralleer gezaaide passieflora´s gaan bloeien,veel succes.

Groetjes Fons.
dinsdag 11 juli 2006 - 22:45
stefan

Stefan

Ik denk ook dat die bakjes leeg zijn. Maar ik denk dat Stefan eerst de foto heeft genomen en dan de bloemen heeft gezaaid.

Groetjes


precies!
woensdag 12 juli 2006 - 20:38
stefan

Stefan

Het kan wel drie weken duren vooralleer de zaadjes kiemen,wanneer de plantjes het eerste echte blad maken kunt ge verpotten, het duurt meestal 3 jaar vooralleer gezaaide passieflora´s gaan bloeien,veel succes.

Groetjes Fons.


zo lang? pff.
woensdag 12 juli 2006 - 20:39
Laura

Laura

Ik heb al jaren een passieflora in de tuin staan. Hij is erg mooi en wordt ook erg groot.

De plant staat het liefst met zijn poten in de schaduw en met zijn kop in de zon. Hij staat bij mij achter een muurtje , in de schaduw en het gedeelte wat er bovenuit komt heeft de hele dag zon.

Het enige nadeel van de plant is , dat er overal in de tuin nieuwe planten opkomen, tot bij mijn achterburen aan toe.

Laura
donderdag 13 juli 2006 - 07:16
Laura

Laura

Ik heb al jaren een passieflora in de tuin staan. Hij is erg mooi en wordt ook erg groot.

De plant staat het liefst met zijn poten in de schaduw en met zijn kop in de zon. Hij staat bij mij achter een muurtje , in de schaduw en het gedeelte wat er bovenuit komt heeft de hele dag zon.

Het enige nadeel van de plant is , dat er overal in de tuin nieuwe planten opkomen, tot bij mijn achterburen aan toe.

Laura
donderdag 13 juli 2006 - 07:16
stefan

Stefan

maar hoe haal je de zaadjes eruit?
donderdag 13 juli 2006 - 11:36
Laura

Laura

Op een gegeven moment komen er vruchten aan , die van groen langzaam verkleuren naar oranje.

Die moet je open maken en dan de zaden eruit halen. Het is vreselijk vies werk vind ik omdat ze in een soort drap zitten. Het beste kun je ze goed afspoelen onder de kraan en dan laten drogen.

Laura
donderdag 13 juli 2006 - 12:13
stefan

Stefan

Op een gegeven moment komen er vruchten aan , die van groen langzaam verkleuren naar oranje.

Die moet je open maken en dan de zaden eruit halen. Het is vreselijk vies werk vind ik omdat ze in een soort drap zitten. Het beste kun je ze goed afspoelen onder de kraan en dan laten drogen.

Laura


oke bedankt, net zoiets als met tomaat?
vrijdag 14 juli 2006 - 16:21
Laura

Laura

Dat weet ik niet Stefan , ik heb alleen maar bloemen in de tuin.

Laura
vrijdag 14 juli 2006 - 16:52
sealife64

Sealife64

hallo,stefan
of je nu nieuwe of zelfgekweekte zaadjes neemt,het beste zaai in maart-april onder glas
allereerst leg je de gekochte zaden of zaden uit de vrucht,mag vruchtvlees aanzitten is goe voor de zuurtegraad, een dag in melk,dan wordt de schil zacht door de zuurtegraad van de melk. Spoel dan de zaadjes goed af met water en laat ze opdrogen. indien het niet de gepaste tijd van het jaar is,zoals nu, kan je de goed gedroogde zaadjes bewaren in de koelkast;
als ze gezaaid worden in een plastic bak, moet de grond min.19°C hebben voor kieming. Jonge kiemen pas verspenen nadat er minstens 2 blaadjes aan de stengel staan. als de scheut een lengte heeft van ongeveer 20cm verpotten en dan nadien nog eenmaal in een grotere pot en dan eventueel in volle grond. Veel succes!!!
groetekes
maandag 24 juli 2006 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon