menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Annabellen

Ga naar meest recente reactie

olijfje

Olijfje

Ik heb drie struiken annabellen staan.
Ze groeiden de laatste tijd enorm en ik zie dat er heel veel scheuten staan mag ik die snoeien?


Groetjes
woensdag 13 juni 2007 - 15:50
minouke

Minouke

de stengels die je niet moet hebben moogt ge snoeien, de struik lijdt daar niet van. Iets anders dan hem volledig te snoeien zoals in maart, dan heb je geen bloemen

groetjes
woensdag 13 juni 2007 - 15:53
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Olijfje gemoet u annabels niet snoeien nu laat al de scheuten staan dat is een versteveging aan de plant als ze volop bloeit en zwaar word en dan is het een gewicht moet altijd zorgen dat ze steun krijgen of ze gaan liggen dit is een foto van verleden jaar hoe dik ze stonden en nu stan ze noch dichter



[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 14 juni 2007 - 07:28
minouke

Tekst aangepast

Minouke

goedemorgen iedereen,

weet je wat ik dit jaar geprobeerd heb, ik heb een korf van groene omheiningsdraad (draad dat je gebruikt als omheining met grotere openingen) rondom de planten gezet zodat de bloemen die te zwaar worden gesteund worden . Ge ziet dat niet omdat de takken erdoor groeien
Ik snij die scheuten ook niet af maar in feite voor de plant zelf is het niet schadelijk

donderdag 14 juni 2007 - 14:01
sylvain

Sylvain

Neen Minouke schadelijk is dat niet maar ik zeg het geeft een extra ondersteuning aan uw planten .
En dat het nadelen heeft is ook niet als het warmer wordt en ze krijgen genoeg vloeistof dan zullen ze ook niet snel om vallen; of ze moeten in de open vlakte staan blood gesteld aan wind en regen
donderdag 14 juni 2007 - 18:20
olijfje

Olijfje

Aan allen die me een antwoord gaven dank je wel maar het is te laat ik knipte de stengels al af.
Wanneer snoei ik ze best?
Ik denk dat ze verleden jaar te vroeg gesnoeid werden.

Groetjes aan allen die een antwoord gaven
donderdag 14 juni 2007 - 21:37
minouke

Minouke

olijfje, er zijn 2 manieren naar gelang eigen keuze :

- niet snoeien kleiner bloem en beter bestand tezgen weer en wind, vallen dan niet om
- snoeien in maart op 30cm krijg je dikkere bloemen, en ik heb dit jaar een mandje gemaakt zie hogerop voor de uitleg , en dat moet ik nog ondervinden of dit beter is

donderdag 14 juni 2007 - 21:47
martine

Martine

ik snoei ze ook in maart, tot op 30 a 40 cm en heb nu na 3 jaar een mooie grote plant staan met veel bloemen.
om ze te steunen doe ik het volgende: ik steek 3 bamboestokken rondom, maar wel schuin , dus eigenlijk mee met de takken, van binnenuit naar buiten toe,en dan verbind ik dit met koord. je ziet er niets meer van en dit steunt toch wel goed;
Martine
vrijdag 15 juni 2007 - 05:27
sylvain

Sylvain

Olijfje ik snoei mijn annabels op 10cm en ik kijk welk weer er op komt als de eerste knopjes zich laten zien dan knip ik ze op tien centimeter van de hoofd wortelen dan krijg je ge ziet ze staan stevige planten en dikke bollen zo is dat ook met de hout hortensia de zelfde bewerking en dan krijg je dikke schapen koppen en als ge niet zo diep durft te snoeien dan neem je de drie ogen en daar juist boven af en weg wezen
vrijdag 15 juni 2007 - 06:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon