menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potentilla fructicosa

minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik heb het terras 6jr geleden omrand met potentilla fructicosa met het licht witroze bloempje als een haagje dus, maar die was nu al goed 1m hoog geworden, nu heb ik ze gesnoeid op 30 cm, maar hier en daar word het weer groen maar meer droge takken dan groen . snoei elk jr tot 30 à 50 cm

ik vraag me nu dus af zou het niet beter zijn om alles te snoeien tot de grond en de struikjes zich laten verjongen maar kan dat of moet ik ze gewoon gerust laten en komt het vanzelf weer goed

gr
zaterdag 9 juni 2007 - 18:43
Spuddy

Spuddy

Potentilla reageert niet altijd even goed op snoei. Vooral als men diep snoeit kunnen er wel eens kale plekken ontstaan die moeilijk dichtgroeien.

Volgens Terra's snoeien en leiden:

Knip jonge, krachtige scheuten tot de helft in. Fatsoeneer de planten door ze na de bloei licht bij te knippen. Knip de oudste takken tot de basis weg en verwijder zwakke scheuten. Snoei hagen net zo. Oude struiken reageren soms goed op terugzetten op een laag gestel van stevige takken, maar u kunt ze misschien beter vervangen. Snoeitijd is midden voorjaar, in de herfst bijknippen.
zaterdag 9 juni 2007 - 21:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon