menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slaapmutsje

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

Hallo,
Ik heb een tijd geleden slaapmutsje gezaaid. Die is mooi opgekomen maar sinds een tijdje stagneert volgens mij de groei. Ze staan wel erg dicht op mekaar, en zijn nu zo'n 25 cm hoog. Moet/kan ik nog uitdunnen, of kan ik er nog uitplanten? Blokkeer ik de groei en bloei als ze zo dicht staan?
Alvast bedankt voor tips!
Groetjes,
Anke
maandag 4 juni 2007 - 15:05
Helianthus

Helianthus

Hoi Anke,

Volgens mij is er niets mis hoor, de hoogte van 25cm is normaalgezien de uiteindelijke hoogte die Escholschia'tjes (slaapmutsjes in't schoon Vlaams ) bereiken.
Je mag ze ook vrij dicht op elkaar zaaien, de sterkste wint het wel van de zwakkere als ze echt met teveel op elkaar zouden staan maar als je ze echt wel heel dicht op elkaar hebt gezaaid is een beetje uitdunnen wel wenselijk.
De plantjes die je uitdunt moet je niet opnieuw proberen te planten, gooi die maar op de composthoop want door hun lange penwortel is verplanten zo goed als onmogelijk.
Dat ze nog niet bloeien, dat komt wel, nog even geduld, ze houden namelijk van de zon .

Groetjes, Gert.
maandag 4 juni 2007 - 15:40
Tine

Tine

Ik ben net terug uit Frankrijk en daar waren bermen bezaaid met slaapmutsjes. Een prachtig gezicht maar jammer genoeg mocht ik daar niet stoppen om foto's te maken omdat ze allemaal aan de snelweg lagen.

Tine
maandag 4 juni 2007 - 18:21
Esem

Esem

Ja een slaapmutsje verplanten zal niet lukken.
Beter ineens uitdunnen en weggooien
Gr Esem
dinsdag 5 juni 2007 - 07:18
hildavw

Hildavw

Bij mij is het toch al gelukt de slaapmutsjes te verplanten als ze nog heel klein waren.
Ze bloeien dan wel iets later, maar dat heeft ook zijn voordelen hé !
Dan heb je nog langer bloemen.
groetjes
Hilda
woensdag 6 juni 2007 - 01:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon