menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenrozen bloei

Ga naar meest recente reactie

Mamaatje

Mamaatje

vorig jaar kocht ik vijf erg mooie pioenrozen, die knap gebloeid hebben. Dit jaar hab ik sterke planten, maar, geen enkele bloem, zelfs geen knopjes. Wat is er gebeurd?
donderdag 31 mei 2007 - 04:57
corrielat

Corrielat

heb je ze misschien verplant, vinden ze niet leuk, het verbaast me eigenlijk als hij nu niet bloeit ik heb bij mijn pioenrozen nog nooit zoveeel bloemen gehad als dit jaar
donderdag 31 mei 2007 - 05:21
Margo_ZONNEKE

Margo_ZONNEKE

Bij mij zijn er ook enkele die dit jaar niet bloeien, andere daarentegen zijn schitterend momenteel.
Kom gerust eens een kijkje nemen op mijn tuinblogje
http://mijn-eigen-tuintje.skynetblogs.be
Tot gauw...
donderdag 31 mei 2007 - 06:15
an

An

bij mij bloeit ook niet alles maar ik heb er 3 meer dan vorig jaar maar toen had ik ze te diep geplant
bij mij bloeien er ook 3 planten niet
gr an
donderdag 31 mei 2007 - 06:27
Esem

Esem

Margootje,
Twee mogelijke redenenen dat je pioenroos niet zou bloeien, zijn
Te veel verplanten daar houd de pioen niet van,en ook ze te diep planten zou ook een rede kunnen zijn dat ze niet bloeien.
Gr Esem
ps. een zeer mooie en verzorgde blog.
Proficiat.
donderdag 31 mei 2007 - 08:07
cornelia

Cornelia

Ik zal bij deze gelegenheid jullie up-daten over mijn pioenrozen die ook nog niet bloeide. Nou ze doen het nog steeds niet. Ik heb ze wel een beetje geprobeerd open te vouwen (voorzichtig) en nu lijkt het wel iets meer op een bloeiende pioenroos maar het is en blijft vals spelen.
donderdag 31 mei 2007 - 21:07
Mamaatje

Mamaatje

Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Prettig toch zo'n forum, ik had het nog maar net ontdekt en ik wordt overspoeld met goeie raad. Ik zal jullie zeker nog meer lastig vallen met mijn tuinperikelen. Ik hou jullie op de hooge van de verdere ontwikkeling van mijn pioenrozen.
zaterdag 2 juni 2007 - 19:16
lisa

Lisa

hier staan de pioenrozen ook volop in bloei,mischien dat ze later bloeien
wat is normaal met zo een weer
zaterdag 2 juni 2007 - 22:05
cornelia

Cornelia

Of het daar aan ligt weet ik niet maar ik heb ze de laatste dagen zo af en toe eens "geknepen" en nu staan ze dus prachtig in bloei. Eindelijk. het was de moeite wel waard want ze zijn erg mooi (heel licht roze, bijna wit, met roze "aders". Ik merk nu pas dat ze precies dezelfde kleur hebben als rozen die een eind verderop in de tuin staan.
zaterdag 2 juni 2007 - 23:59
Mamaatje

Mamaatje

Ik heb in het najaar de grond bedekt met mulch, waardoor die pioenrozen wat dieper staan. Ik wacht nog even af en doen ze niets dan haal ik ze in de herfst even hoger, kan dat?
zondag 3 juni 2007 - 01:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon