menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Duizendschoon - Dianthus Barbatus

gert350

Tekst aangepast

Gert350

Vandaag was ik in de tuinwinkel en kwam deze mooie bloemen tegen. Ze staan daar gecatalogeerd onder de vaste planten en niet onder één- of tweejarigen. Navraag aldaar gedaan en men beweert nu dat men er via kruisen en kweken in geslaagd is om daar effectief een vaste plant van te maken.

a) kan dit? Indien ja ren ik er morgen naartoe daar ik nu elk jaar een soort van wisselkweek heb opgezet met duizendschoon. Dan ben ik van het zaaien, uitdunnen en verplanten vanaf.
Of doe ik hier al iets verkeerd?Heb ergens op internet gezien als je niets doet ze nadien automatisch weer voor twee jaar vertrokken zijn en dat je pas om de x-jaar opnieuw dient te zaaien?

b) Indien niet : met het zaaien ed heb ik geen probleem doch dat ik ELK jaar opnieuw moet zaaien daar eens ze uitgebloeid zijn er niets meer opschiet? Of komt dat omdat ik de bloemen te vroeg verwijder? Wat is de juiste methode?

Dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerd advies!
maandag 28 mei 2007 - 01:06
JovanDreumel

JovanDreumel

Oorspronkelijk is het een vaste plant. Maar omdat na 2 jaar de planten steeds uit elkaar vallen en er niet mooier op worden kweekte men ze meestal tweejarig.
maandag 28 mei 2007 - 01:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon