menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam van bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

xyliana

Tekst aangepast

Xyliana

Hallo Forumleden,

Heb ooit bodembedekker gekregen van mijn broer,we willen er nu zelf gaan bij kopen,maar kennen de naam er niet van,wie kan mij verder helpen??

Het is een heel laag groen plantje en komen witte bloemjes aan(had gehoopt er een foto bij te plaatsen ,maar ik zie niet hoe het moet,ben hier ook nieuw op dit forum misschien heb ik het over het hoofd gezien hoe het moet,sorry)

Groetjes en alvast bedankt
Xyliana
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 27 mei 2007 - 00:31
minouke

Minouke

welkom Xyliana,

ik men ook nogmaar onlangs bijgekomen en kan sinds gisteren foto's plaatsen een namiddagje zuchten en vl.... en 't is gelukt hehalve mijn avatar, dat heeft iemand voor mij gedaan . Als je in het "tuinadvies tuinforum" gaat zul je onderaan vragen betreffend forum of iets dergelijks vinden en in dat forum vind je inlichtingen, succes.

Nu je vraag voor de bodembedekker : als het nu bloeit is het misschien GALLIUM odorata (vrouwenbedstro)
of GERANIUM sanguineum album, zonder foto is het raden natuurlijk maar daarmee kun je googlen nietwaar

Chantal
zondag 27 mei 2007 - 01:31
lisa

Lisa

welkom xyliana,
wat minouke zegt is juist op tuinadvies /tuinforum vind je alles in verband met vragen betrefft
het forum foto plaatsen en verdere info ,
het was wel handig om een foto te zien van de plantjes zonder foto is het een beetje moeilijk
om een juiste advies te geven

lisa
zondag 27 mei 2007 - 02:22
xyliana

Xyliana

welkom Xyliana,

ik men ook nogmaar onlangs bijgekomen en kan sinds gisteren foto's plaatsen een namiddagje zuchten en vl.... en 't is gelukt hehalve mijn avatar, dat heeft iemand voor mij gedaan . Als je in het "tuinadvies tuinforum" gaat zul je onderaan vragen betreffend forum of iets dergelijks vinden en in dat forum vind je inlichtingen, succes.

Nu je vraag voor de bodembedekker : als het nu bloeit is het misschien GALLIUM odorata (vrouwenbedstro)
of GERANIUM sanguineum album, zonder foto is het raden natuurlijk maar daarmee kun je googlen nietwaar

Chantal


Hoi Chantal,

Bedankt voor de snelle informatie,ben is gaan "google" en het is inderdaad (lieve-)vrouwbedstro zoals u vermelde,ik dacht oei oei wie kan mij verder helpen met zo weinig informatie!!!

Ook aan "lisa" bedankt voor de reactie.

Nu zal ik is gaan kijken of ik een foto er kan van plaatsen!!!

Groetjes
Xyliana
zondag 27 mei 2007 - 02:36
annis

Annis

De plant op de foto is geen Galium maar Arabis procurrens. Dit is een groenblijvend plantje wat in maart-april bloeit met witte bloemetjes

Annis
zondag 27 mei 2007 - 18:16
lisa

Lisa

annis, klopt het? ik heb deze met blauwe bloemetjes en ik krijg wel veel erbij
men kan ze wel makkelijk weg halen

lisa
zondag 27 mei 2007 - 18:26
annis

Annis

Lisa deze Arabis is er niet in blauw. Wel een andere soort is er in rose-paars.

Annis
zondag 27 mei 2007 - 19:13
minouke

Tekst aangepast

Minouke

De gallium odorata die ik hier staan heb ziet er wel ietsjes anders uit , bloeit nu met kleine witte bloempjes precies sterretjes en kan erg veel schaduw verdragen, breidt zich trouwens fel uit.

Op google gekeken , bij Botany krijg je een mooi grote foto en lijkt wel op die van U

Chantal

zondag 27 mei 2007 - 19:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon