menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Salvia Mysty

Ga naar meest recente reactie

Heuvelruggetje

Heuvelruggetje

Weten jullie of de Salvia mysty de winter overleefd? Er komt nu (eind maart) nog niets op, terwijl dit bij de Salvia OstFriesland wel zo is. Bovendien zie ik op internet wisselende verhalen over deze Salvia-soort (wordt soms als eenjarig beschouwd maar bij intratuin als vaste plant gekocht).

Vind het een prachtige plant die wel vijf maanden heeft gebloeid dus het zou super zijn als hij het dit jaar weer gaat doen.

Bloemen & Planten

zaterdag 25 maart 2023 - 18:20
Patrikc

Patrikc

Ze hebben bij intratuin niet gelogen, in de subtropen is het een vaste plant, hier overleeft die onze natte koude winters meestal niet, zelfs al zijn die de laatste jaren relatief zacht.
zaterdag 25 maart 2023 - 18:36
Jeanine S

Jeanine S

De mijne heeft vorige winter ook niet overleefd daardoor wil ik geen salvia's meer, hoe mooi ze ook zijn.
zondag 26 maart 2023 - 10:30
Patrikc

Patrikc

Ik heb tientallen kuipplanten die al tientallen jaren floreren, maar Salvia Amistad, Mysty en dergelijke heb ik ook opgegeven.

Salvia microphylla doet het bij mij wel al lang goed, in vollegrond bovendien.
zondag 26 maart 2023 - 11:42
Tuinprins

Tuinprins

Salvia 'Amistad' heb ik een jaar over kunnen houden. Plant stond in een pot. In de winter droog houden en koel maar vorstvrij wegzetten.

Als voorzorg: stek nemen in augustus (wortelen gemakkelijk) en vorstvrij overwinteren.

Gegroet, de tuinprins
zondag 26 maart 2023 - 12:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon