menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollen

Ga naar meest recente reactie

Wim peeters1

Wim peeters1

Dag tuinliefhebbers,

Ik heb een plantenperkje dat in de Lente steeds dun en proper staat. Kan ik nu al/nog bloembollen in de grond steken die volgend jaar rond deze tijd moeten bloeien (lente klokje, hyacint, tulp, narcis, enz…..). Ik weet dat de bollen normaal in het najaar in de grond moeten, maar dan staat mijn planten perk nog helemaal vol en in bloei en is er bijna geen doorkomen aan.
zondag 19 maart 2023 - 08:42
Patrikc

Patrikc

Neen, die soorten bloembollen plant je in het najaar, en kan je nu trouwens nergens vinden om te kopen.
Het zou me toch verbazen als midden tot eind november een plantvak nog mooi ‘vol en in bloei’ zou staan, tenzij je aan de middellandse zee woont…
zondag 19 maart 2023 - 12:48
Tuinprins

Tuinprins

Je kunt op een tuincentrum vaak wel uitgebloeide bloembollen vinden die voor een habbekrats worden aangeboden. Keuze vaak beperkt want lang niet alle soorten lenen zich hiervoor (zijn vooral blauwe druifjes en laagblijvende narcissen).

Gegroet, de tuinprins
zondag 19 maart 2023 - 14:49
Lamium

Lamium

Er worden nu ook volop van die bakjes verkocht met bloembollen erin die nu juist uitkomen. Mijn ervaring is dat ze het dit jaar best matig doen, maar zich prima vermeerderen onder de grond. Het nadeel is wel de prijs ten opzichte van gewoon een zak bollen.
zondag 19 maart 2023 - 17:55
Patrikc

Patrikc

Die kleine schaaltjes met bloembollen ingepropt zijn eigenlijk een decoratie/wegwerpartikel.
maandag 20 maart 2023 - 13:16
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Dat klopt maar recycling van deze bollen is heel goed mogelijk. Bollen wel uit elkaar halen en op een meer natuurlijke wijze planten.

Je moet ze niet kopen als ze (bijna) in bloei staan want dan betaal je de hoofdprijs. Wacht tot ze uitgebloeid zijn want dan komen ze op de uitverkooptafel.


Gegroet, de tuinprins
maandag 20 maart 2023 - 17:43
dries944

Dries944

Natuurlijke wijze? De meeste mensen planten enkele narcisbollen in één gat bij elkaar voor een grootser effect maar die zullen op den duur elkaar toch verstikken aangezien die bollen blijven vermeerderen onder de grond?!
maandag 20 maart 2023 - 21:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon