menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kunnen seringen en heide samen ?

Floris35

Floris35

Hallo,

Ik ga binnenkort de achtertuin aanpakken en ik wil graag weten of ik bepaalde struik(en) samen in een grote kuip kan zetten,of passen die qua grond wensen niet samen ?
Ik heb hier al heel wat jaren een Sering : Syringa meyeri 'Palibin' of een heel aanverwante soort sering in een pot staan,afgaand op de vorm van blad en de bloemtjes kleur.
Maar deze zou ik eigenlijk in een grote kuip (formaatje speciekuip) willen samen zetten met Calluna vulgaris.
Ik heb gelezen dat de beide soorten andere "eisen"stellen aan de grond waarin ze staan,maar is dat echt zo nauwkeurig,of zouden de 2 soorten samen in zo'n grote kuip kunnen ?
Hoor graag julie mening hierover.
Alvast bedankt.

Vr Gr

F de Groot

zondag 12 maart 2023 - 14:35
Tuinprins

Tuinprins

Heide wil graag zure grond, sering heeft een lichte voorkeur voor kalkhoudende grond maar is verder tamelijk bodemvaag. Ik tuinier op zure zandgrond en daar doen seringen het prima.

Zure grond==> gebruik potgrond voor zuurminnende planten, rhododendronpotgrond.

Gegroet, de tuinprins
zondag 12 maart 2023 - 16:19
Floris35

Tekst aangepast

Floris35

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp hier dus uit dat als ik die rhododendron potgrond in 1 van die plantkuipen gooi,dat de beide soorten best samen kunnen worden geplant erin ?
Is het handig om dit evt te vermengen met hydro korrels om de boel een beetje luchtig te houden en om te zorgen dat alles niet zo snel verdroogd bij warmer weer,of is dat juist een afrader ?
maandag 13 maart 2023 - 17:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon