menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwenkgras "Festuca gautieri" kan niet tegen de droogte

Mikhar

Mikhar

In onze zuidgerichte voortuin met zanderige ondergrond had ik groen zwenkgras (Festuca gautieri) geplant tussen de lavendel. De lavendel doet het super goed maar het zwenkgras kan door de droge zomers niet goed overleven. Ik vroeg me enerzijds af of Festuca glauca (BLAUW ZWENKGRAS) beter tegen de droogte kan. Kennen jullie andere goede alternatieven die heel droog bestendig zijn. Liefst siergrassen die niet te hoog groeien.
zaterdag 4 maart 2023 - 21:26
Tuinprins

Tuinprins

Festuca glauca is zeer droogte bestendig. Nadeel van dit siergras is dat het na een paar jaar lelijk wordt en gedeeld moet worden.

Stipa tenuissima is zeer droogte bestendig maar houdt niet van natte winters. Is van zichzelf kortlevend. Kan zich uitzaaien.

Penisetum 'Little Bunny' kan goed tegen droogte en wordt niet al te hoog.

N.B. Planten zijn pas goed droogte bestendig als ze stevig staan vastgeworteld. Zeker het eerste jaar zul je bij droogte water moeten geven.

Gegroet, de tuinprins
zondag 5 maart 2023 - 08:48
Mikhar

Mikhar

Beste eerwaarde Tuinprins,
Bedankt voor de suggesties!
Ik heb het eens bekeken en denk er nu aan om de "Stipa tenuissima" of "mexicaans vedergras" te nemen. Blijkbaar zaait het zich wel gemakkelijk uit, maar op de plek dat ik het wil zetten is dit niet zo een groot probleem.
Mikhar
zondag 5 maart 2023 - 15:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon