menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Lange magere Crassula Ovata

Ga naar meest recente reactie

Anoukje

Tekst aangepast

Anoukje

Deze jonge Crassula is gegroeid uit een blaadje dat ik op een potje met aarde had gelegd.
De bedoeling was om mijn kleinzoontje het te laten verzorgen en opgroeien bij hem thuis.
Maar zoals je ziet, is de plant veel te teer en te iel!
Hij staat onder een koepel, dus licht is er genoeg... maar toch kijkt hij naar het gewone tuinraam.
Komt het nog goed?

Bloemen & Planten

zondag 26 februari 2023 - 12:59
Patrikc

Patrikc

Toch wel lichtgebrek volgens mij. Deze mag 6 maanden per jaar van buitenlucht en buitenlicht genieten.

Bloemen & Planten

zondag 26 februari 2023 - 18:41
deHaan

DeHaan

Neem goede potgrond en een pot of schaal die zeker 2 keer zo breed is en een gat onderin heeft.
Knip de plant in stukken van een cm of 6, komt niet zo krap.
De wortelkluit met restant van de plant goed de grond eraf schudden en in het midden van de schaal of pot planten.
De stekken zet je erom heen.
In het voorjaar de plant buiten zetten, af laten harden en dan kan hij gewoon in de zon staan.

Bij mij staat hij ook zeker een half jaar buiten en s,winters staat hij op een koude maar vorstvrije kamer met erg weinig water en vrij donker.
Hij ziet er ook uit net als bij Patrikc
zondag 26 februari 2023 - 19:24
Brooke0110

Brooke0110

Het lijkt erop dat de Crassula-jongeplant niet voldoende zonlicht krijgt, wat de reden kan zijn voor de zwakke groei. Hoewel hij onder een koepel staat, kan het zijn dat het licht niet helder genoeg is. Crassula heeft minimaal zes uur per dag volle zon nodig om goed te groeien en te gedijen.
maandag 27 februari 2023 - 09:19
Anoukje

Anoukje

Dank voor jullie reacties!!
We gaan ons best doen om de Crassula mooi volwassen te laten worden!!
maandag 27 februari 2023 - 13:38
Floranaut

Floranaut

Beste,
ik heb ook een Crassula maar die doet het deze winter erg slecht.
De plant is zeker een jaar of 8 oud en was altijd mooi van vorm en kleur (zeker niet zo mooi vol als die van Patrikc maar toch best mooi).
Sinds een aantal maanden vind ik geregeld hele takken met blaadjes op de grond...
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het kan geen teveel aan water zijn want ik geef maar heel weinig.
De bladeren zijn verder ook niet verkleurd en ik als leek kan niks ontdekken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Kan dit door gebrek aan zonlicht komen? De plant staat de hele winter op zolder maar daar zijn wel wat dakramen.

Met vriendelijke groet,
Armand

dinsdag 21 maart 2023 - 13:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon