menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten in december

Ga naar meest recente reactie

mansikka

Mansikka

Kan ik begin december nog zomerplanten planten in de regio Tilburg? Nachten kunnen min graden hebben.
maandag 21 november 2022 - 10:27
deHaan

DeHaan

Wat versta je onder zomerplanten?
maandag 21 november 2022 - 17:42
mansikka

Tekst aangepast

Mansikka

Goede vraag, ik bedoel degene die bloeien in juni - juli. Deze om precies te zijn:

Vuurwerkplant - Dictamnus albus
Anijsplant / Dropplant / Agastache rugosa f. albiflora 'Alabaster'
Zijdeplant - Asclepias tuberosa
Japans berggras - Hakonechloa macra
Kluwenklokje - Campanula glomerata 'Alba'
Akelei - Aquilegia vulgaris 'Green Apples'
IJzerhard - Verbena bonariensis 'Lollipop'
Ereprijs - Veronica longifolia 'Alba'
Ereprijs - Veronica spicata 'FIRST Lady'
Bosrank - Clematis armandii 'Apple Blossom'
Hortensia, Klimhortensia - Hydrangea anomala subsp. petiolaris

En ik moet nog twee weken wachten voordat ik ze in de grond kan zetten.


Dank je wel Garden Prince!
maandag 21 november 2022 - 19:16
Tuinprins

Tuinprins

Agastache / Dropplant kan slecht tegen veel vocht in de winter, je ziet dan vaak dat de planten na de winter niet meer verschijnen. Zijn sowieso kortlevend maar ze zaaien zich wel uit.

Verbena bonariensis 'Lollipop': niet volledig winterhard, kan te lijden hebben in de winter als we eerst een natte periode krijgen gevolgd door strenge vorst.

Clematis armandii 'Apple Blossom': jonge planten kunnen in een strenge winter bladschade oplopen, beschutte standplaats gewenst.

Bij de rest voorzie ik weinig tot geen problemen. Vuurwerkplant ontwikkelt zich langzaam, gaat pas na een aantal jaren goed bloeien. Zijdeplant / Asclepios tuberosa kan slecht tegen veel concurrentie van andere planten, in een border komt die vaak na een aantal jaren niet meer terug.

Gegroet, de tuinprins

dinsdag 22 november 2022 - 15:09
mansikka

Tekst aangepast

Mansikka

Hartelijk dank voor uw adviezen Tuinprins!
Ik heb de juiste planten voor het voorjaar uitgesteld: Agastache / Dropplant, Verbena bonariensis 'Lollipop', Clematis armandii 'Apple Blossom' en Zijdeplant / Asclepios tuberosa.
Ik was van plan om in het voorjaar Zijdeplant / Asclepios tuberosa en Agastache / Dropplant samen te planten, maar misschien geen goed idee.

dinsdag 22 november 2022 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon