menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren strelizia reginae

biancagerr11

Biancagerr11

Hoi allen, Helemaal gek word ik ervan....2 Jaar geleden kreeg ik van mijn zus een strelizia reginae van 2 meter hoog. De plant had altijd binnen gestaan en nog nooit gebloeid.. Hier staat de plant in de zomer lekker buiten. Vorig jaar laten overwinteren bij ongeveer 17 graden, ondertussen ook al in een grotere pot moeten zetten vanwege de grote wortels ( augustus '22). Nog steeds niet gebloeid. Nu ben ik aan het kijken naar minimale overwinteringstemperatuur want het is nogal een behoorlijke plant om op te slaan. Nou verschillende sites zeggen verschillende dingen. Varierend van minimaal 12 tot minimaal -2. Dat vind ik nogal een verschil. Naar binnen, of in een onverwarmde serre ingepakt tijdens vorst. Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Mijn zus is ondertussen overleden, dus ik wil liever niet dat de plant afsterft, maar ingepakt in een onverwarmde serre zou het me wel veel gemakkelijker maken...
vrijdag 28 oktober 2022 - 22:25
engelinde

Engelinde

Hij kan zowel binnen als buiten staan mits het niet kouder word dan 5 graden het blijft natuurlijk een tropische plant.
Indien de plant in de winter koel staat (bij zo'n 10-15° C), verschijnen de bloemen al aan het eind van de winter.
De plant kan ook in een niet te warme huiskamer overwinteren, dan wel op een licht plekje.
Ook al houden Strelitzia's van de volle zon, toch na de winter weer even langzaam aan de zon laten wennen.
Deze vogelkopbloem is niet vorstbestendig en moet overwinteren op een niet te donkere koele plek.
donderdag 10 november 2022 - 17:03
biancagerr11

Biancagerr11

Duidelijk, dank voor je reactie
vrijdag 11 november 2022 - 21:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon