menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Passieflora

marcvangomp20

Marcvangomp20

Ik weet hoegenaamd niet wat er aan de hand is met mijn passieflora ? Ik heb vorig jaar in de lente enkele uitlopers van een grotere plant gepland en deze plant geraakt maar niet in de groei. De bladeren en stengels worden precies opgegeten maar er is geen enkel insect te bespeuren. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
groeten,

Marc

Bloemen & Planten

vrijdag 15 juli 2022 - 11:26
Tuinprins

Tuinprins

Foto is helaas niet echt duidelijk.

Ik meen in ieder geval vraat van de taxuskever te herkennen. Dit is vraat aan de zijkant van het blad, vaak 'hoekige happen'. Verder denk ik ook vraat van slakken te kunnen zien.

Taxuskever is 's nachts onder weg, overdag houdt die zich schuil. De schade van de taxuskever is vooral esthetisch. De larven van taxuskever vreten echter aan de wortels van planten en dat kan tot problemen leiden, vooral bij jonge planten.

Slakken zijn ook vaak 's nachts of 's morgens vroeg aanwezig, bij regenweer ook wel overdag. 's Morgens vroeg een rondje maken om de dader op heterdaad te betrappen.

Jonge passieflora planten kunnen het soms wat moeilijk hebben met aanslaan vooral als we sterk wisselend weer hebben in het voorjaar.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 15 juli 2022 - 12:24
Marei

Marei

Ik zou eens gaan zoeken naar een rups.
vrijdag 15 juli 2022 - 12:26
Annemarie1953

Annemarie1953

bij mij worden de bladeren van de passiflora ook opgegeten tot op de nerf op sommige plaatsen, de rest van de plant staat heel gezond, ik zie ook nergens beesten
dinsdag 19 juli 2022 - 18:14
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *