Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik weet hoegenaamd niet wat er aan de hand is met mijn passieflora ? Ik heb vorig jaar in de lente enkele uitlopers van een grotere plant gepland en deze plant geraakt maar niet in de groei. De bladeren en stengels worden precies opgegeten maar er is geen enkel insect te bespeuren. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
groeten,
Ik meen in ieder geval vraat van de taxuskever te herkennen. Dit is vraat aan de zijkant van het blad, vaak 'hoekige happen'. Verder denk ik ook vraat van slakken te kunnen zien.
Taxuskever is 's nachts onder weg, overdag houdt die zich schuil. De schade van de taxuskever is vooral esthetisch. De larven van taxuskever vreten echter aan de wortels van planten en dat kan tot problemen leiden, vooral bij jonge planten.
Slakken zijn ook vaak 's nachts of 's morgens vroeg aanwezig, bij regenweer ook wel overdag. 's Morgens vroeg een rondje maken om de dader op heterdaad te betrappen.
Jonge passieflora planten kunnen het soms wat moeilijk hebben met aanslaan vooral als we sterk wisselend weer hebben in het voorjaar.
bij mij worden de bladeren van de passiflora ook opgegeten tot op de nerf op sommige plaatsen, de rest van de plant staat heel gezond, ik zie ook nergens beesten