menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heermoes

Ga naar meest recente reactie

TP

Tekst aangepast

TP

Kan mij iemand raad geven hoe ik het beste heermoes kan bestrijden. Blijkbaar helpt er niets. Zeer vervelend onkruid om weg te krijgen.
zaterdag 2 juli 2022 - 17:40
Marei

Marei

Met heermoes moet je aan de gang blijven: telkens weer zo diep mogelijk verwijderen. Als je voldoende plek en tijd hebt kun je het afdekken met antiworteldoek, maar dat moet je dan wel een paar jaar kunnen laten liggen. De wortel van heermoes gaat erg ver en kan wel tot 6 meter diep zitten. Zelf hebben wij 5 jaar lang een stuk grond afgedekt en dat was succesvol.
zaterdag 2 juli 2022 - 18:03
LT

LT

Mijn tuintje is te klein. Afdekken betekent geen tuin meer. Heb de moed dus opgegeven...
zaterdag 2 juli 2022 - 20:43
Marei

Marei

Moed verloren, al verloren, Lou! Dan zit er niets anders op dan telkens, zodra je heermoes ziet, deze direct zo diep mogelijk te verwijderen. Dat doen wij nu, in onze nieuwe tuin ook.

Groetjes, Marei.
zaterdag 2 juli 2022 - 22:23
dries944

Dries944

Bij dit onkruid moet je je nie afvragen, hoe kom ik er vanaf. De vraag is ,waarom groeit dit onkruid hier??
Dit onkruid groeit op arme vochtige zure gronden om die te verbeteren.
Als je het uitrekt moet je het laten liggen, de plant bezit een schat aan mineralen en sporenelementen!
Laat je bodem eens onderzoeken hoe de toestand is. Kan al veel uitklaren.
Bodem verbeteren met lavameel en compost is sterk aan te raden.
Wat groeit er nu nog allemaal van planten in je tuin?
Heb hier ook veel last van dit onkruid.
Dit onkruid sproeien heeft het omgekeerde effect omdat je de bodem nog meer uit balans gaat brengen!
zaterdag 2 juli 2022 - 22:47
Plantadvies

Plantadvies

Op arme gronden groeit heermoes veel beter. Verbeter dus de grond en geef mest. Kortom jouw grond is uit balans.
zondag 3 juli 2022 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon