menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is mijn plant nog te redden?

Nihas

Nihas

Hoi, sinds een tijdje zitten er allemaal kleine witte stipjes op de plant. Inmiddels zit het op iedere blaadje over heel de plant. Heeft iemand enig idee wat er met de Palm mankeert en of en hoe deze nog te redden valt?

Bloemen & Planten

maandag 13 juni 2022 - 23:13
Nihas

Tekst aangepast

Nihas

Nog een foto. En het begon allemaal in de winter. Ik moet er nog even bij vermelden dat de plant dichtbij een verwarming zat. Kan het daarmee te maken hebben?

Bloemen & Planten

maandag 13 juni 2022 - 23:16
engelinde

Engelinde

Zo te zien is het de wolluis die erop zit.
Als je die bladeren eens een voor een,
met een vochtig doekje of een zacht sponsje schoonmaakt.
Misschien dat het euvel dan weg is.

Maar een plant dichtbij de verwarming zetten is nooit niet goed.
Vermoedelijk heeft de plant het vaker te droog gehad
en dat geeft stilstand in de groei en dan krijg je ze zoiets!
dinsdag 14 juni 2022 - 01:14
Nihas

Tekst aangepast

Nihas

Bedankt Engelinde, nu weet ik waar ik mee te maken heb. Ik heb het vandaag meteen geprobeerd en het meeste is redelijk weg. Helaas zijn de bladeren zo kwetsbaar, waardoor er meerdere zijn gebroken. Maar dat neem ik voor lief, zolang ik de plant maar niet volledig weg hoeft te doen. Ik doe het van de week nog een keer en hopelijk verdwijnen alle witte stippen dan (het waren er zoooo ongelofelijk veel). Ik las online dat het goed is om de plant regelmatig met dreft en water te bespuiten, dus dat zal ik 1 A 2 keer per maand gaan doen.

Is het nog aan de raden om de potgrond te vervangen? Indien wel, om de hoeveel tijd is het advies om dat te doen?
dinsdag 14 juni 2022 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon