menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollen

Ga naar meest recente reactie

J Lange

Tekst aangepast

J Lange

Goedendag allemaal!

Voor de enquête heb ik voldoende respondenten. Bedankt voor uw inzet!

dinsdag 7 juni 2022 - 15:29
Lamium

Lamium

Succes met je opdracht. Ik heb mijn best voor je gedaan.

Wel een opmerking: je bent op zoek naar mensen die duurzaamheid belangrijk vinden geef je aan bij de vraag. Aangezien je ook onderscheid maakt tussen wel en niet duurzaam in de vragen ben je daarmee effectief je onderzoek aan het sturen. Als je alleen maar mensen vraagt die duurzaamheid belangrijk vinden gaat dat ook uit je onderzoek komen. Maar dan weet je nog niets over de algehele bevolking.
dinsdag 7 juni 2022 - 17:53
J Lange

Tekst aangepast

J Lange

Lamium, bedankt voor het invullen en je reactie.

Het onderzoek betreft een marktverkenning. Bij de vraag of je interesse hebt in duurzame bloembollen komt naar voren hoeveel procent interesse heeft in duurzame bloembollen. Als je interesse hebt, heb ik als vervolg om erachter te komen wat je verstaat onder duurzame bloembollen.

Wanneer je geen interesse hebt lijkt mij het niet nodig om die vervolg vragen in te vullen, want de interesse is er niet. In de uitwerking neem ik wel mee hoeveel procent aangeeft geen interesse te hebben en hoeveel wel, en wat de wel groep verstaat onder duurzame bloembollen.
dinsdag 7 juni 2022 - 18:28
leerling

Leerling

Wat versta je onder bloembollen? Alleen bolgewassen, of ook knol- en wortelstokgewassen?
dinsdag 7 juni 2022 - 21:22
J Lange

J Lange

Voornamelijk de bolgewassen, maar de knol- en wortelstokgewassen worden ook in het onderzoek meegenomen.
woensdag 8 juni 2022 - 11:13
leerling

Leerling

'n Paar bedenkingen na het invullen:

Wanneer je de vraag stelt om soort, kwaliteit, duurzaamheid, prijs en kleur te rangschikken volgens belangrijkheid, heb je nog niet gedefinieerd wat je verstaat onder "kwaliteit".
Bij kwaliteit denk ik in de eerste plaats aan hoe de bollen/knollen/wortelstokken, al dan niet in nog wat teelgrond, eruit zien. Als dat niet goed is, koop ik ze niet.

Uit een latere vraag blijkt dan dat kwaliteit o.a. gaat om de bloeiperiode.
De bloeiperiode staat meestal ook op de verpakking, maar aangezien één winkel dezelfde bollen zelden (nooit?) aanbiedt van twee verschillende merken, is het moeilijk vergelijken. (De aangegeven periode kan m.i. ook niet meer zijn dan een ruwe indicatie, omdat standplaats en weer een grote invloed hebben.)

Nog bij die vraag: misschien had je de kolommen beter genummerd. Nu staat boven de rechtse kolom "minst belangrijk", terwijl het nog altijd een doorslaggevend criterium is bij mijn beslissing om de planten te kopen of niet.
vrijdag 10 juni 2022 - 11:34
J Lange

J Lange

Bedankt voor het invullen van de enquête!
Je reactie neem ik mee tijdens het verwerken van de data
maandag 13 juni 2022 - 08:17
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Enquête blijkbaar afgesloten, succes!
maandag 13 juni 2022 - 22:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon