menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druif verplaatsen

Ga naar meest recente reactie

jmvos

Jmvos

Hoi allemaal. Graag jullie mening over het volgende. Het is mij bekend dat je een druif het beste in het najaar pas kan verplaatsen maar door omstandigheden kon het niet anders om de druif begin mei te verplaatsen. De druif zat net in zijn groei en heb ik dus helaas moeten verplaatsen. Het is een druif die tegen een leegola was aangepland en was ongeveer 4 meter lang in totaal. De wortel heb ik op ongveer 50cm afgesneden. Ik heb hem daarna in voedzame grond geplaatst en elke dag water gegeven. Het jonge blad wat er aanzat is helemaal dor geworden en er lijkt weinig nieuwe leven in te zitten. Wat denken jullie. Kan een druif zich herpakken en kan het zijn dat hij volgend jaar weer gaat uitlopen of is het einde verhaal?. Graag jullie reactie. Alvast bedankt.
woensdag 25 mei 2022 - 21:35
Peterplant

Peterplant

Als je wortels doorsteekt, is het te hopen dat je niet alle 4 meter takken hebt laten zitten, maar er minstens 3 meter van afgeknipt hebt. De verhouding wortels en takken moet goed zijn, anders is het een verloren zaak.
woensdag 25 mei 2022 - 22:17
jmvos

Jmvos

Hoi Peter, bedankt voor je reactie. Ik heb helaas de takken lang gehouden. Heeft het zin om alsnog de takken in te korten of is het te laat? De druif is nu ongeveer 4 weken geleden verplaatst.
donderdag 26 mei 2022 - 13:03
Peterplant

Peterplant

Niets doen is geen optie. Takken afknippen wel. Of de plant na een paar weken nog gaat uitlopen, zal de tijd moeten leren.
donderdag 26 mei 2022 - 13:13
Lamium

Lamium

Altijd proberen toch als hij anders toch doodgaat? Even goed kijken waar je nog wat jonge uitlopers verwacht zou ik denken.
donderdag 26 mei 2022 - 13:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon