menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Duizendschoon na de winter

Ga naar meest recente reactie

Lamium

Lamium

Nadat vorige jaar mijn phacelia was uitgebloeid heb ik in de aanbieding een Duizendschoon meegenomen die de tuin daar nog even heeft opgefleurd. Ik ging uit van een zomer, dus heb er verder weinig aan gedaan, maar hij bleef de hele winter groen en er komen nu ook frisse takken uit. Deze zitten echter aan lange dode stengels.

De vraag is of dit nog iets moois gaat worden of dat ik iets anders kan verzinnen voor in deze pot?
zondag 20 februari 2022 - 15:51
Lamium

Lamium

De foto.

Bloemen & Planten

zondag 20 februari 2022 - 15:52
deHaan

DeHaan

Ik zie al bloemknoppen.
zondag 20 februari 2022 - 20:39
Lamium

Lamium

Ja, wonderbaarlijk eigenlijk voor een plant die in de zomer zou moeten bloeien. Waar het me meer om ging is of ik nog mag hopen op een mooie volle plant? Zal hij ook weer uitlopen vanaf de wortels?

Uiteraard kom ik er vanzelf achter (net als met mijn Pelorganiums die ik heb laten overwinteren), maar deze pot staat nogal centraal in beeld in de tuin, dus ik ben wat ongeduldig met experimenten .
maandag 21 februari 2022 - 08:03
deHaan

DeHaan

De kluit uit de pot halen en ergens in de tuin zetten.
maandag 21 februari 2022 - 11:32
Lamium

Lamium

Het is helemaal goed gekomen .

Een beetje chaotisch doordat de juffertjes-in-t-groen (zaaigoed dat vorig jaar een paar kleine bloempjes gaf) en inkarnaatklaver er tussendoor piepen, maar de duizendschoon laat zich er niet door weerhouden.

Bloemen & Planten

zondag 29 mei 2022 - 23:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon