menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Effect van sproeistoffen op bloembollen

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Mijn buurman is nogal kwistig geweest met het spuiten van een of andere gifstof. Hij is zo "vriendelijk" geweest direct ook een stukje van mijn tuin te besproeien... Nu staan er daar heel wat sneeuwklokjes geplant. Zullen deze hiervan enige last ondervinden? Geen idee waarmee hij gespoten heeft...

Groetjes,
Roeliee
donderdag 23 september 2021 - 16:05
Tuinprins

Tuinprins

Op korte termijn niet, de sneeuwklokjes zitten immers ondergrond en hebben geen loof wat de sproeistof snel opneemt.

Over het effect op lange termijn is het gissen. Als de buurman daar jaarlijks een of meerdere malen spuit dan zou dat effect kunnen hebben.

Beste even met de buurman overleggen en zeggen dat hij daar niet moet spuiten aangezien er sneeuwklokjes staan. Daarbij benadrukken dat je het onkruid wat daar verschijnt goed zult wieden.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 24 september 2021 - 08:11
Roeliee

Roeliee

Dag tuinprins,

Bedankt voor de geruststelling! Ik hoop inderdaad dat het geen gewoonte wordt... Het enige probleem is dat ik niet goed weet wie er spoot... Was het de boer van het nabijgelegen land, of een van de buren? Alle drie hebben ze laatst sproeistoffen gebruikt... En ik wil ook niemand valselijk beschuldigen! Maar ik hou het in de gaten!

Bedankt!
zaterdag 25 september 2021 - 08:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon