menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat gebeurd er met mijn Hortensia's?

Ga naar meest recente reactie

Melani

Tekst aangepast

Melani

Wat gebeurd er met mijn Hortensia's?

Normaal staan deze er altijd mooi bij. Nu lijkt het alsof de bloemen compleet uitdrogen terwijl ik echt voldoende water geef. Ik heb 5 van dit soort struiken en ze vertonen dit allemaal.
De plant is droog, bruin en krult op.
Is dit misschien een ziekte? Ik zie er namelijk geen beestjes opzitten of iets dergelijks.

Ik hoor heel graag wat ik hier aan kan doen!
dinsdag 20 juli 2021 - 16:13
Melani

Melani

Foto:

Bloemen & Planten

dinsdag 20 juli 2021 - 16:17
Henk-Willem

Henk-Willem

Hoe lang staan deze Hortensia's al op deze plek? Is dit nieuwe aanplant van dit seizoen? Het blad ziet er nog zo donkergroen uit, bij Hortensia's in de volle grond is het blad meestal lichter van kleur.
dinsdag 20 juli 2021 - 17:42
Tuinprins

Tuinprins

Gezien de grootte van de bloemen denk ik dat deze planten binnen in een kas zijn opgekweekt en pas recent zijn uitgeplant. Consumenten vallen massaal voor deze 'plofplanten' want ze zien er zo aantrekkelijk uit.

Deze hortensia's had je zeer geleidelijk aan het echte weer in de tuin moeten laten wennen. Dus je zet de planten eerst buiten op een beschutte plek in de schaduw en na enkele dagen krijgen ze enkele uren zon. Langzaam geef je ze iedere dag wat meer zon. Na een week of 2 kun je ze uitplanten op hun definitieve plek.

Het beste kun je de bloemen eruit knippen zodat de plant zijn energie kan steken in het maken van een goed wortelgestel. Hopelijk verhouten de stengels ook want anders zullen bij stevige vorst komende winter de hortensia's sterk invriezen.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 20 juli 2021 - 19:08
Henk-Willem

Henk-Willem

Was ook mijn gedachte, deze Hortensia's zijn dus al gewoon uitgebloeid.
Volg de tips van Tuinprins op, volgend seizoen volgen de planten dan hun reguliere bloeiperiode (juli - september).
dinsdag 20 juli 2021 - 19:38
Melani

Tekst aangepast

Melani

Oke, super.
Ik heb ze trouwens gewoon bij Intratuin gekocht, nooit gehoord van 'plofplanten'.

Ik ga de tips opvolgen, bedankt!
dinsdag 20 juli 2021 - 20:57
Marinah

Marinah

Dankjewel, als ik dit zo lees is het ook wel logisch.
Ga de raad opvolgen.
donderdag 22 juli 2021 - 10:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon