menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plant 40 hoog

Ga naar meest recente reactie

anneke129

Tekst aangepast

Anneke129

Ik zoek een plant die de hele zomer bloemen heeft en in de winter groen blijft
Max 40 hoog. We hebben een plantstrook van 14m lang en ongeveer 50 breed.
Iemand ideëen?
Komt naast een omheining met klimop

donderdag 15 juli 2021 - 12:15
leerling

Leerling

Heb je de plantengids hier al gevonden? https://www.tuinadvies.be/plantengids
donderdag 15 juli 2021 - 14:28
Tuinprins

Tuinprins

Is er volgens mij niet.

Heel de zomer bloemen en laag dan kom je al snel bij eenjarige zomerbloeiers uit maar dat zoek je niet.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 16 juli 2021 - 06:14
anneke129

Anneke129

Bedankt ik neem even een kijkje
vrijdag 16 juli 2021 - 09:51
Polplastron

Polplastron

De plantengids is vaak nogal optimistisch als het gaat om 'groenblijvend' en 'bloeitijd'.

Bepaalde soorten of cultivars van Euphorbia komen in de buurt van wat je wil, maar ze bloeien nooit heel de zomer.

Is er misschien een mogelijkheid om verschillende types planten bij elkaar te zetten zodat er altijd wel iets bloeit?

Of misschien kan je zoeken naar een plant met interessant blad zodat de bloei niet de hoofdzaak hoeft te zijn...
vrijdag 16 juli 2021 - 13:06
Carib

Carib

Ik heb ook eens de plantengids bekeken n.a.v. deze vraag en geconstateerd dat als je de gevraagde bloeimaanden invult je dus allemaal planten als resultaat krijgt die weliswaar in die maanden bloeien, maar hooguit 1 of 2 van de gevraagde maanden. Dus bedacht zijn op het feit dat de resultaten niet betekenen dat aan al je wensen tegelijkertijd wordt voldaan. Verder eens met Tuinprins. Een dergelijke plant bestaat niet. Ik weet wel dat een, gelukkig verdwijnende, trend is dat er grote plantvakken met monoculturen worden aangelegd, maar dit betekent ook dat de geringste afwijking in een plant opvalt. 1 plant die kleiner blijft, minder groen is, minder bloeit etc doet het hele uniforme effect teniet.
Het is veel gemakkelijker om een mooi effect te verkrijgen met wisselende planten. Kies bijvoorbeeld vier of verschillende planten met verschillende bloeitijden en plant die 5 verschillende steeds met 1 exemplaar per meter. De herhaling die hierdoor ontstaat van hetzelfde plantenmengsel biedt zowel variatie maar ook rust.
vrijdag 16 juli 2021 - 14:46
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Kalimeris incisa bloeit juni tot september/oktober met naargelang de cultivar wit, violetblauw tot lila bloemen.
Is wel niet wintergroen maar wordt hier wel 75-100cm.
zaterdag 17 juli 2021 - 15:38
sophora

Sophora

Daphne x transatlantica 'Eternal Fragrance' Hij voldoet niet aan al uw eisen. Maar wat jij wilt bestaat niet.
zaterdag 17 juli 2021 - 20:47
anneke129

Anneke129

Bedankt voor de reacties
Ik ga idd verschillende types moeten plaatsen maar dit lukt perfect
zondag 18 juli 2021 - 09:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon