menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachira

Chantal Klanke

Chantal Klanke

Goedemiddag,
Sinds 31 maart heb ik een prachtig gevlochten Pachira staan van 1.20 m denk ik.
Hij staat 3 meter van het raam in een pot waarbij hij iets van de bodem kan staan en dus geen natte voeten kan krijgen. Tussen het watergeven door heb ik de kluit in laten drogen. Toch heeft hij na de laatste waterbeurd allemaal bruin/geel gevlekte bladeren gekregen. Ik heb nu een vochtmeter gekocht en na 10 dagen water gekregen te hebben staat de vochtmeter op 3 (precies tussen droog en vochtig in) Hoe kan ik mijn boom redden zodat hij niet alle bladeren verlies en wat heb ik verkeerd gedaan?

Bloemen & Planten

zaterdag 15 mei 2021 - 13:59
Chantal Klanke

Chantal Klanke

Nog een foto van dezelfde plant aan de andere zijde

Bloemen & Planten

zaterdag 15 mei 2021 - 14:05
minouke

Minouke

Verlangt een lichte plek, maar geen direct zonlicht. Worden de bladeren geel dan krijgen ze teveel zon, een raam op het noorden is voor de Pachira aquatica ideaal. Groeit de plant te snel met weinig blad dan staat hij te donker https://www.tuinadvies.be/plantengids/21141/pachira-aquatica
zaterdag 15 mei 2021 - 15:10
Chantal Klanke

Tekst aangepast

Chantal Klanke

Hoi Minouke
Bedankt voor je reactie, de boom staat 3 meter van het raam dat op het oosten staat af. Gele bladeren door te veel licht lijkt mij dan onwaarschijnlijk. Vandaar mijn vraag hier, ik weet niet wat het dan wel zou kunnen zijn...
zaterdag 15 mei 2021 - 16:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon