menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa compassion groeit niet

biancamakk11

Biancamakk11

Hallo allemaal,

In maart heb ik een klimroos gekocht bij de intratuin (ongv 45 cm hoog). De Rosa compassion. Binnen een week heb ik deze in mijn tuin geplant, heeft voldoende water gekregen en heeft enkele malen rozenvoeding in de vorm van korrels gekregen. De roos heeft voldoende zonuren.

De roos doet helemaal niets.. De takken worden ietwat bruin echter wanneer ik schraap zie ik nog wel een groene steel. De roos is niets gegroeid en geeft geen blad of uitlopers. Hoe kan dit en komt deze nog weg? Ik heb de roos afgelopen week 15 cm ingesnoeit in de hoop dat ik de roos stimuleer om te groeien.

Op een andere plek in mijn tuin heb ik in april 3 klimrozen gekocht: de moonlight kordes. Deze heb ik terug gesnoeid tot ongeveer 5 cm boven de grond en hebben dezelfde zorg gekregen. Deze rozen geven allen mooie uitlopers en groeien goed. Ook een onbekende verwaarloosde roos van de buren heb ik overgenomen en teruggesnoeid en doet het prima.

Heb ik iets verkeerd gedaan met de Rosa compassion, moet ik deze wellicht toch nog helemaal terug gaan snoeien of is er nog hoop dat deze gaat bloeien?

Foto bijgevoegd van de Rosa compassion zoals deze er nu bij staat.

Bloemen & Planten

woensdag 12 mei 2021 - 10:12
minouke

Minouke

Ik heb er ook één staan en merk dat ze graag veel zon hebben, meer dan de andere rozen.
woensdag 12 mei 2021 - 14:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon