menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Aanschaf rozen

Ga naar meest recente reactie

Willem-Alexander

Willem-Alexander

Ik ben op het moment de grond aan het bewerken voor een rozenperk aan te leggen. IK twijfel over de aanschaf van welke roos.
Marie Curie of Rosa Pullman Orient Express.
De Pulmann heb ik een aantal van en zijn prachtig. De Marie Curie ken ik alleen maar van de beschrijvingen. Een typische trosroos met veel meer rozen dan de Pullman lijkt me. Is dat in de praktijk ook zo? Graag uw mening, ook over het esthetische aspect. Welke is mooier en zou de voorkeur moeten krijgen in een perk van circa 10 m2.
zaterdag 17 april 2021 - 20:21
LT
zaterdag 17 april 2021 - 21:33
minouke

Minouke

Ik heb ook Marie Curie en vind dat een heel mooie, sterke roos en erg bloeirijk. Ook mooi is de combinatie abrikoosroze bloem/roodachtige bloemstelen https://www.tuinadvies.be/plantengids/1325/rosa-marie-curie
zondag 18 april 2021 - 08:48
Willem-Alexander

Willem-Alexander

Beide rozen zijn prachtig, al vind ik de Pullman net een beetje mooier. Toch heb ik voor de Marie Curie gekozen omdat het een rijk bloeiende roos is. Met haar uitbundige zee aan bloemen zal het totaalbeeld in een perk meer een blikvanger zijn dan de grootbloemige Pullman. Gewoon omdat er minder rozen opkomen. De Marie schijnt ook meer geur af te geven. Ik ben benieuwd, mogen gaan ze de grond in en hoop dat ze deze zomer al volop zullen bloeien.
donderdag 22 april 2021 - 20:55
Polplastron

Polplastron

Hoewel ik in principe vooral oudere rozenvariëteiten aanplant, maak ik voor R. "Marie Curie" graag een uitzondering: de bloemen zijn bijzonder van kleur, maar combineren toch goed met andere planten (en zelfs met de oudere rozen die ik ernaast heb staan). Bovendien zijn deze planten zeer gezond, hebben ze een vrij natuurlijke vorm en geuren de bloemen ook best goed.

De andere roos ken ik zelf niet, dus daar kan ik me niet over uitspreken.
vrijdag 23 april 2021 - 13:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon