menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Andere planten in plantgat

Ga naar meest recente reactie

Hans73

Hans73

De Astilbes van vorig jaar hebben het niet gehaald. Deze stonden in de volle grond halschaduw in een bodem verrijkt met bodemverbeteraar voor zuurminnende planten. Nu wil ik deze in het voorjaar verwijderen en zit ik dus met met open plantgaten in een grond met mengeling van vivimus en gewone tuinaarde. Ik veronderstel dat als ik er daglelies wil planten er voor moet zorgen dat die mengeling volledig wordt uitgegraven. Het gat zelf kan ik echter niet meer opvullen met de vaste grond want die heb ik niet meer. Mag deze volledig opgevuld worden met universele bodemverbeteraar voor het aanplanten van daglelies of moet deze gemengd worden met potgrond of iets dergelijks ?
dinsdag 23 februari 2021 - 12:54
Roeli

Roeli

Dat kan je nu toch nog niet weten. Bij mij is er ook nog gaan astilbe te zien. Volgens mij zijn die winterhard. En dan bedoel ik ook Winter hard.
dinsdag 23 februari 2021 - 15:16
deHaan

DeHaan

Waarom denk je dat de Astilbe,s dood zijn?
Die zijn namelijk winterhard, echt winterhard.
De vorst die we gehad hebben, lachen ze om.
dinsdag 23 februari 2021 - 16:12
Hans73

Hans73

Had 6 Astilbes op rij staan. In het tuincentrum gekocht, al in bloei, eind mei. In juli waren ze allemaal bruin en verdord. Geen tweede bloei meer gehad. Nu weet ik dat men best geen planten in bloei al koopt. Beginnersfout. De eerste 4 stonden in halfzon en de laatste in de rij in volle zon en die hadden het al vlug opgegeven. De derde in rij heeft de urine van onze hond niet overleeft want daar zat na zijn plasbeurt nog weinig leven in. Nu zou het kunnen gelet jullie reactie dat de eerste 2 die wat meer beschut staan er in de lente nog wel doorkomen maar die andere 4 daar vrees ik voor. In ieder geval nu zien ze er verdord, bruin, uitgedund en verpieterd uit. Ben echt eens benieuwd wat daar nog van zou kunnen komen.
dinsdag 23 februari 2021 - 16:24
deHaan

DeHaan

Ze horen nu verdord, bruin, uitgedund en verpieterd uit te zien.
Ze zijn waarschijnlijk verdroogt, er is grote kans dat ze weer uitlopen.
Zet ze dan goed in de schaduw.
Ze kunnen veel hebben
dinsdag 23 februari 2021 - 16:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon