menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Agapanthus

xenia

Xenia

Hallo,
Ik heb een agapanthus (de plant haar blad blijft in de winter). De plant is een beetje bijgesnoeid (gele blaadjes af en de bloemstengels geknipt) de zaadjes heb ik laten uitkiemen daar staat nu een kleine wortel op. Iemand een idee welke potgrond deze het best nodig heeft? Overal staat gewoon potgrond, hydrokorrels en gewoon zand allemaal gemengd. Aangezien er veel verschil in potgrond is wou ik hier toch eens horen. Misschien heeft iemand hier een idee?

Bedankt alvast!!
donderdag 31 december 2020 - 11:15
Carib

Tekst aangepast

Carib

Gewone potgrond is inderdaad prima. Helaas lijken zaailingen van de agapanthus niet op de ouder. Ik heb het vaker uitgeprobeerd maar tot nu toe ben ik nog nooit een zaailing tegengekomen die net zo mooi was als de plant die het zaad leverde.
donderdag 31 december 2020 - 11:28
KleineTuinen.nl

KleineTuinen.nl

Voor zaaigrond heb je geen grond nodig met veel voedingswaarde. Reguliere potgrond (zonder bemesting) met een deel zand wordt hier meestal gebruikt. Compost (eventueel met zand) kan ook, maar liever niet zelfgemaakte compost, omdat er toch wel een grote kans is op vervuiling van andere zaden, ziekten en/ of onkruiden.
vrijdag 1 januari 2021 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon