menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hosta hybride Sum and Substance

Ga naar meest recente reactie

Vincent Vermandels

Vincent Vermandels

Ik heb vandaag bij een plantenkweker enkele planten gekocht, waaronder een paar hosta's. Ik had deze vooraf besteld. Toen ik ze ging ophalen, zagen deze hosta's er echter vrij levensloos uit. Ik herkende er zelfs geen hosta in. De kweker verzekerde me wel dat dit normaal is en dat deze volgend jaar zullen opleven. Ik heb er dan toch voor betaald en ze meegenomen. Nu blijf ik er toch over twijfelen en ik wou eens bij jullie polsen of dit normaal is. Hieronder vinden jullie een foto van de gekochte hosta's. Alvast bedankt!

Bloemen & Planten

woensdag 18 november 2020 - 09:34
Patrikc

Patrikc

Hoe dacht je dat een Hosta er in de winter uitzag ?
woensdag 18 november 2020 - 09:36
Dany

Tekst aangepast

Dany

Waar heb je die gekocht?
Hosta's zijn bladloos in de winter, het komt wel in orde
woensdag 18 november 2020 - 10:13
minouke

Minouke

Heel normaal, volgende lente komen die weer tevoorschijn. Dat zal zo ongeveer in april zijn dat je de neuzen zal zien opkomen, naargelang het weer begin of eind april. Liefst niet aan de neuzen prutsen want je zou de toekomstige bladeren kunnen beschadigen.
woensdag 18 november 2020 - 11:26
Plantadvies

Tekst aangepast

Plantadvies

De plant sterft in de winter bovengronds volledig af. Vandaag is het prachtig weer. Lekker uit planten dus en vergeet het water geven niet.

www.plantadvies.com
woensdag 18 november 2020 - 14:18
Vincent Vermandels

Vincent Vermandels

Bedankt iedereen - ik ben gerust gesteld!
Ik wist niet dat ze hun blad verloren in de winter.
Ik heb ze gisteren geplant.
donderdag 19 november 2020 - 08:34
Carib

Carib

Dit is kennelijk een corona-effect. Ik las gisteren in een tuinblad dat veel plantenkwekers, waaronder toevallig ook een grote hostakweker, om wegvallende inkomsten te compenseren veel meer aan onlinehandel zijn gaan doen. Daarbij merken ze allemaal dat er een grote groep nieuwe tuiniers bij is gekomen, die geen of weinig kennis van tuinieren hebben. Aan de ene kant natuurlijk leuk, maar aan de andere kant kennelijk vermoeiend, omdat deze 'coronatuiniers' veel meer vragen stellen of reclameren over vermeende problemen dan de meer ervaren tuiniers.
En nu maar hopen dat deze tuiniers post-corona ook blijven tuinieren.
donderdag 19 november 2020 - 19:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon