menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Chrysanten

Ga naar meest recente reactie

Kristien53

Kristien53

Hallo beste tuinliefhebber,
Graag wou ik weten of er vaste, dus winterharde Chrysanten bestaan.
Kan iemand mij enkele namen doorgeven als ze bestaan.
Beste dank,
Kristien
vrijdag 13 november 2020 - 17:48
LT

LT

Goed winterhard zijn Chrysanthemum rubellum, Chrysanthemum indicum en Chrysanthemum koreanum
vrijdag 13 november 2020 - 18:08
Kristien53

Kristien53

Hartelijk dank LT !
Kristien
vrijdag 13 november 2020 - 19:34
sophora

Sophora

Bienchen, Brennpunt,Coup de soleil, Dernier Soleil,Herbskuss; Julie Lagrave, La Damoiselle , Winning's Red en nog vele anderen.
zaterdag 14 november 2020 - 16:46
Kristien53

Kristien53

Dankuwel Sophora, 'k ga deze namen eens opzoeken.
mvg,
Kristien
zondag 15 november 2020 - 12:23
sophora

Sophora

Kistien, ik top mijn Chrysanten wel drie keer. Zo blijven ze compact en vallen niet om. De bloei is dan wel later maar dat is ook een pluspunt.
zondag 15 november 2020 - 14:52
Kristien53

Kristien53

Sophora,
Dank voor de info, heb ondertussen de winterharde chrysanten terug gevonden op internet!
Ga ze in het voorjaar kopen en planten !
Lieve groet,
Kristien
maandag 16 november 2020 - 11:16
hanziboy

Hanziboy

Hallo Kristien,

Je kan heel eenvoudig chrysanten overwinteren. Als je vanaf 1 december naar een kerkhof gaat, vindt je vast en zeker planten die ze daar in de container smijten of op de composthoop. Bekijk er enkele daarvan en zie of ze nog verse scheuten maken. Deze pak je dan mee naar huis en zet ze ergens op een beschutte plaats, in een serre of een zuidermuur, of beter nog ergens binnen op een koele plaats. Zorg dat ze niet uitdrogen, dus geef ze een beetje water om de 2 a 3 weken. In het voorjaar, rond maart, zet je ze dan buiten en dan kan er stekken van nemen, die je terug opkweekt naar sterke planten, die terug beginnen te bloeien tegen oktober-november.
Ik heb er ooit eens kunnen van zaaien, dat is natuurlijk iets moeilijker, maar zeker de moeite waard.

groetjes
hans
donderdag 19 november 2020 - 18:21
Kristien53

Kristien53

Ok Hans,bedankt!
Lieve groet,
Kristien
vrijdag 20 november 2020 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon