menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke eenjarige bloem is dit?

Ga naar meest recente reactie

Patattenriek

Patattenriek

Mijn vriendin heeft begin mei eenjarige bloemen gekocht waarvan ze de naam niet meer weet ( er was ook geen etiket bij), het lijken Margrieten maar mijn kennis is te ontoereikend om daar een naam op de kleven. Ze stonden er heel mooi bij in aankoop maar ondertussen is er geen enkele bloem meer te bespeuren. Ze staan in volle zon, 1 stuk per pot van 10 liter in goede potgrond met toegevoegde voedingstoffen en krijgen uiteraard voldoende water. Misschien zijn het wel bloemen die liever in de schaduw/halfschaduw staan? Is misschien moeilijk te zeggen aan het blad alleen welke bloemen het zijn maar toch maar eens vragen hier. Alvast bedankt.

Bloemen & Planten

dinsdag 2 juni 2020 - 15:31
Patattenriek

Patattenriek

Nog een fotootje.

Bloemen & Planten

dinsdag 2 juni 2020 - 15:32
Roeli

Roeli

Spaanse margrieten
dinsdag 2 juni 2020 - 15:43
Pouketie01

Pouketie01

Osteospermum of Spaanse margrieten
dinsdag 2 juni 2020 - 15:55
Patattenriek

Tekst aangepast

Patattenriek

Aha ok, bedankt Spaanse Margrieten dus.
Wat zou de reden kunnen zijn dat er geen enkele bloem meer is te bespeuren ? Staan wel nog knoppen in maar lijkt wel als die open gaan direct uitgebloeide bloemen te voorschijn komen.
Staan graag in arme niet zo voedingsrijke grond heb ik gelezen na de link aangeklikt te hebben die Louisa S hier heeft gepost, waarvoor dank. Misschien heeft het daar wel mee te maken en bevat die potgrond teveel voedingsstoffen?
dinsdag 2 juni 2020 - 16:11
Roeli

Roeli

Misschien zou je de plant eens water kunnen geven ? De grond lijkt me nl. wel heel erg droog.
dinsdag 2 juni 2020 - 16:17
Patattenriek

Tekst aangepast

Patattenriek

Toch nog eens extra water gegeven door aanraden van Roeli, de bovenlaag zag en was inderdaad droog maar daaronder was het toch wel behoorlijk vochtig, is me wel opgevallen dat de kluit van de plant redelijk droog was maar de grond daarrond zoals gezegd goed vochtig, zolang de wortels zich niet in de aangevulde potgrond genesteld hebben kan dat misschien wel het probleem zijn, we zien wel.
dinsdag 2 juni 2020 - 17:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon