menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geel blad rozen

Ga naar meest recente reactie

marcvk45

Marcvk45

Stamroosjes zijn verleden jaar geplant en hebben goed gebloemd. Dit jaar zijn de bladeren geel en vallen ze af. Kan er iemand mij hiermede verder helpen om dit terug in orde te krijgen.
Alvast bedankt.

Bloemen & Planten

dinsdag 26 mei 2020 - 11:28
minouke

Minouke

Ik geef dan Kieseriet aan de planten.
dinsdag 26 mei 2020 - 11:55
marcvk45

Marcvk45

Heb ik al gedaan, ongeveer een maand geleden.
dinsdag 26 mei 2020 - 12:07
c j de k

C j de k

Ik kan het mis hebben maar de grond lijkt mij ook vrij droog .
dinsdag 26 mei 2020 - 12:16
marcvk45

Tekst aangepast

Marcvk45

Geef alle dagen water, maar misschien niet genoeg. Nu lijken ze echter een beetje groen te worden in het midden van de weinige blaadjes die er nog aan staan.
dinsdag 26 mei 2020 - 12:48
Patrikc

Patrikc

Zie ik het goed, staat die in een pot ?
dinsdag 26 mei 2020 - 13:19
marcvk45

Marcvk45

Staat in een pot van ongeveer 80 cm hoog.
woensdag 27 mei 2020 - 00:28
Patrikc

Patrikc

Hij heeft alvast meer voeding en meer water nodig, maar dan ook weer niet te veel water...
Rozen in pot is best een uitdaging, en dan hebben we het nog niet gehad over de grond, de standplaats...
woensdag 27 mei 2020 - 17:21
Ingeo

Ingeo

Het helpt jou niet verder maar ik heb al jaren hetzelfde probleem met mijn Guirlande d'Amour, nochtans een adr-roos.
Had het met mijn eerste waar ik vroeger woonde, ben 2 jaar terug verhuisd en plantte er weer één : weer hetzelfde probleem. Ze groeit en bloeit prachtig, maar ondanks uitgebreid mesten vergeelt het blad vanaf mei/juni om finaal dan af te vallen, zeer frustrerend.
dinsdag 9 juni 2020 - 19:36
anneravoet

Anneravoet

Beestjes kunnen soms ook het probleem zijn. Had ook gele blaadjes, wat nader bekeken en idd minuscule beestjes. Heb alles besproeid, gele blaadjes weggeknipt en een goeie maand later staan ze er mooi groen bij
zondag 21 juni 2020 - 12:06
marcvk45

Marcvk45

Blaadjes blijven geel maar er komen wel knoppen in. Is mij een raadsel, heb al vanalles geprobeerd. Mest - kieseriet - kalk - sproeien, ik weet het niet meer.
maandag 22 juni 2020 - 10:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon