menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Photinia Red Robin zaaien

Ga naar meest recente reactie

Patattenriek

Patattenriek

Ik zie op mijn Photinia Red Robin zaadknoppen verschijnen en vroeg me af of je die ook kan zaaien. Wanneer zijn die zaden rijp en wanneer kan je ze het best zaaien ( mocht het al kunnen uiteraard). Ik heb al een aantal keren geprobeerd om die plant te vermeerderen door stekken maar ik geef het op het lukt me gewoon niet daarom dat ik me afvraag of je ze ook kan zaaien.

Bloemen & Planten

maandag 27 april 2020 - 12:45
Carib

Carib

Deze knoppen worden bloemen, geen zaden. Ik heb zelf nog nooit zaailingen gevonden en ik heb er eigenlijk ook nooit op gelet of er zaden in komen.
maandag 27 april 2020 - 15:03
Patattenriek

Patattenriek

Misschien eerst bloemen en dan zaden dan, wie weet .
maandag 27 april 2020 - 15:27
Patrikc

Patrikc

Red Robin is een kruising, ik weet niet of die fertiele zaden krijgt.

Als er in het najaar zaden inkomen kan je best de natuur nabootsen: in het najaar vallen ze op de grond (dus worden ze gezaaid), dan worden ze de hele winter blootgesteld aan regen en lage temperaturen, en als het in de lente warmer wordt kiemen ze.
maandag 27 april 2020 - 16:08
Tuinprins

Tuinprins

'Red Robin' is een cultivar d.w.z. een geselecteerde soort die ontstaan is uit een kruising tussen Photinia glabra en Photinia serratifolia. Mochten er in 'Red Robin' fertiele zaden komen (heb ze zelf nog nooit gezien) dan is het zeer onwaarschijnlijk dat daaruit nakomelingen komen die identiek zijn aan 'Red Robin'.

Gegroet, de tuinprins
maandag 27 april 2020 - 20:30
Patattenriek

Patattenriek

Heel interessant!
Iemand ervaring met het stekken van die plant?
Mij lukt het echt niet. Heb nochtans al veel andere planten vermeerderd op die wijze.
dinsdag 28 april 2020 - 02:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon