menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

edithwalravens

Edithwalravens

Hallo,
Kan iemand me helpen met deze Phalaenopsis?
Het is mijn eerste, en ik weet nog niet goed hoe ik volgend probleem moet oplossen.
Ik heb hem gekregen in juli afgelopen zomer, en hij heeft enkele maanden erg mooi gebloeid. Tot er een einde aan kwam in november (na vier maanden dus) en hij zijn blaadjes liet vallen. Ik heb toen even gewacht om te zien of ik de bloemstengel moest afknippen. De bovenkant van de bloemstengel werd na een tijdje droog, en ik heb toen beslist ze boven het derde oog af te knippen. Verder heb ik de plant met rust gelaten, en hem op een frissere plek gezet. Ik heb hem wel nog water gegeven, maar een stuk minder dan ik deed toen hij nog bloeide (eerst deed ik het 1x in de 7-10 dagen, nu 1x in de 15-20 dagen) Ik had ergens gelezen dat dit zo moest.
Maar de plant kwam maar niet opnieuw in bloei
Nu heb ik hem weer op de normale plek gezet, zonder direct zonlicht en waar het nu ongeveer 18-20 graden is.
Twee dagen geleden zag ik dan dat er 1 klein blad geel en droog geworden is, 1 stengel volledig droog is en 1 nog perfect in orde is.
Ik vraag mij af wat ik fout heb gedaan of fout doe, en hoe ik er voor moet zorgen dat hij weer mooi gaat bloeien.
De rest van de bladeren zien er perfect in orde uit, dus ik denk niet dat er een erg groot probleem is.
Moet ik hem verpotten? De plastic pot is aan het breken.
Meer/minder water geven?
Mesten?
Op een andere plek zetten?

Ik hoop dat ik hier een antwoord op kan vinden, alvast bedankt!
Sorry voor de hele lange uitleg, ik wil deze plant heel graag redden

Bloemen & Planten

donderdag 2 april 2020 - 13:31
edithwalravens

Edithwalravens

Hier nog een foto, om wat duidelijker te zijn:

Bloemen & Planten

donderdag 2 april 2020 - 13:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon