menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Bestelde plantjes

Ga naar meest recente reactie

sandydebuc11

Sandydebuc11

Ontzettend teleurgesteld in de bestelde plantjes. 36 euro betaald voor 10 stekjes. Dacht 10 volwaardige plantjes besteld te hebben. Antwoord tuinadvies lant ze, ze groeien wel!! Voel mij serieus in ''t zak gezet. ????

Bloemen & Planten

woensdag 1 april 2020 - 20:50
Patrikc

Patrikc

Welke plant is het ?
woensdag 1 april 2020 - 20:57
Tuinprins

Tuinprins

Ziet eruit als een geraniumsoort.

Op bovenstaande foto staan m.i. een aantal plantjes die niet verzonden hadden mogen worden. Ze zijn te min in vergelijking met de andere. De andere zien er voldoende tot goed uit. Belangrijk is ook dat de planten goed doorworteld zijn. Dat kan ik niet beoordelen.

De amateur kijk wat er boven de grond te zien is, de vakman kijk OOK naar wat er onder de grond te zien. Bij planten in pot haal ik altijd de plant uit de pot om het wortelgestel te controleren. Als ik dat van de verkoper niet mag, dan heb ik de plant meestal niet nodig. Via internet is dat natuurlijk niet mogelijk en je loopt dan altijd een risico.

Als je bovenstaande planten nu uitplant zal het waarschijnlijk wel goed komen (mits de verzorging goed is). Ik kan begrijpen dat je wat teleurgesteld bent, maar het gaat hier om kruidachtige vaste planten en die zien er in het voorjaar vaak wat belabberd uit. Als de groei eenmaal opgang komt dan ken je ze binnen de kortste keren niet meer terug.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 2 april 2020 - 07:23
minouke

Minouke

Volledig eens met Tuinprins.
Eens geplant zullen die zich goed ontwikkelen.
donderdag 2 april 2020 - 10:58
jttigchela17

Jttigchela17

Plaats na 4 weken nog een foto + reactie svp
donderdag 2 april 2020 - 12:03
Wadloper

Tekst aangepast

Wadloper

Dit komt goed hoor, geef ze wat tijd.
Indien je nu planten moest zien in tuincentrums die in bloei staan is het alleen maar teken dat ze te vroeg in bloei geforceerd zijn. Het hoort nog niet om bloeiende hortensia's en geraniums te zien. Ik denk dat jouw stekjes nu ongeveer even ver zijn als de geraniums die ik vorig jaar in mijn tuin heb geplant, deze krijgt nu ook stilletjes aan terug uitlopers.
Komt wel in orde!
zaterdag 4 april 2020 - 07:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon