menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Kan pinksterbloem door mos heen groeien?

Ga naar meest recente reactie

cuckooflower

Cuckooflower

In een schaduwrijke strook van het gras groeiden de afgelopen jaren pinksterbloemen. Hier was ik blij mee. Deze winter heeft het mos zich meester gemaakt van heel die strook. Ik vind mos mooier dan gras dus dit vind ik op zich een leuke ontwikkeling. Maar pinksterbloemen vind ik mooier dan mos! Mijn vraag is: denken jullie dat de pinksterbloemen overleven onder het mos? Of kan ik het mos beter verwijderen?
zondag 2 februari 2020 - 20:47
LT

LT

Geen idee.
maandag 3 februari 2020 - 00:00
Roeli

Roeli

Volgens mij komt hij daar wel doorheen.
maandag 3 februari 2020 - 07:06
Plantadvies

Plantadvies

Het kan inderdaad planten doen verstikken of de groei stager doen lopen. Misschien is het onbegonnen werk bij jou, maar mijn advies is het mos weg halen.
maandag 3 februari 2020 - 07:17
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Afwachten nog even.
Zitten nog lekker "warm" en het is nog geen Pinksteren.(houden ze zich ook niet aan!)
Ik wacht altijd totdat het mos een beetje gedroogd is, dan kan je er gemakkelijk omheen wegtrekken
Ineke.
maandag 3 februari 2020 - 16:07
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hier kan ik soms hele plukken mos weghalen, omdat de merels die los hebben gehaald. Op zoek naar voedsel. En straks weer genoeg voor het nestel materiaal van meesjes enz. Tot nu toe komt alles later weer in bloei. En ik ruim heus wel eens mos op wat voor het grijpen ligt.
dinsdag 4 februari 2020 - 10:53
T@nj@

T@nj@

De pinksterbloem houdt van natte grond, zo ook mos. Maar mos kan wel de boel verstikken. Ik heb 2 weken geleden al kalk op mijn gras gegooid. Misschien ook een idee dat te doen?
woensdag 5 februari 2020 - 19:56
cuckooflower

Cuckooflower

Dank voor het meedenken, allemaal!
donderdag 6 februari 2020 - 18:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon